سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد:

آموزش مهندسان زمینه گسترش صنعت ساختمان است

آموزش مهندسان یکی از زمینه های گسترش مناسب صنعت ساختمان است که از این طریق می توان روش های جدید علمی را در کشور گسترش و مورد استفاده قرار داد.

دکتر علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان این که در فناوری های نوین ساخت و ساز بخشی به مصالح نوین و بخشی نیز به مسائل مدیریتی بر می گردد به خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: با کمک فناوری های نوین و مدیریت آنها می توان در شرایط ساخت کشور تحولی وسیع در امر ساخت و ساخت ایجاد کرد.

وی مدت ساخت و ساز پروژه ای عمرانی با بودجه های دولتی را در کشور حدود 7 سال اعلام کرد و اظهار داشت: طی سال های گذشته متوسط زمان ساخت و ساز این گونه طرح ها بین 10 تا 15 سال بود که با ورود فناوری ها این مدت به 7 سال کاهش یافته و لازم است این زمان نیز کمتر شود.

رهایی با بیان این که لازم است در ساختمان سازهایی که در کشور انجام می شود بر ورود فناوری به بحث مقاومت در برابر زلزله نیز توجه شود تصریح کرد: در ساخت و ساز مصرف و بهینه سازی انرژی نیز مطرح است و ورود فناوری های نوین موجب تحول در صنعت ساختمان شده که بر این اساس هزینه های ساخت نیز کاهش یافته و ساختمان های بادوام تر خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان ساخت: صنعتی سازی ساختمان  حلقه مفقوده ساخت و ساز است که با حرکت به این سمت بسیاری از مشکلات ساخت در کشور برطرف می شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.