سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه پایه سلامت با پوشش چند بیمه قرار داشتن مبارزه می کند

با اجرای بیمه پایه سلامت در کشور افرادی که تحت پوشش چند بیمه قرار دارند برچيده می شود.

دکتر محسن پور، معاون پارلمانی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: موضوع بیمه پایه بحثی بود که دکتر احمدی نژاد در دولت نهم آن را مطرح و روی آن تائید کرد.

در پایان دولت نهم این طرح به مجلس برده شد که چون همزمان با تدوین برنامه پنجم توسعه بود بیمه پایه سلامت در این برنامه گنجانده شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی با تاکید بر این ما چند سازمان بیمه در کشور داریم گفت: هم پوشانی بیمه های متعدد در کشور باعث شده که هزینه های زیادی برای ساختار سازمان ها ایجاد شود، از 6 سازمان بیمه کشور هر کدام ادعا دارند که این تعداد افراد را بیمه کردیم که اگر جمع بزنیم تعداد افراد بیمه شده از کل جمعیت ایران فراتر می رود، در واقع این نشان می دهد که یک سری افراد چند بیمه دارند برای اين که نا عدالتی که یک تعداد از افراد تحت پوشش چند بیمه باشند و یک سری هیچ نوع بیمه ای نداشته باشند بیمه پایه سلامت را تدوین کردیم.

محسن پور عنوان کرد: مراحل اجرایی آن طی شده است و سه روز پیش در شورای نگهبان تصویب شد و به مجلس برگردانده شد  و امیدواریم که مجلس آن را به دولت ابلاغ کند، چراكه کارهای آن در دولت و وزارت رفاه و بهداشت آماده شده است.


معاون پارلمانی وزیر بهداشت در پاسخ به این که دبیرخانه این بیمه در کدام وزارت خانه ایجاد می شود تصریح کرد: مطمئنا باید این دبیر خانه در وزارت بهداشت باشد ولی بحث هایی هم وجود دارد که در وزارت رفاه باشد که هنوز به طور کامل مشخص نشده است./ح
برچسب ها: بیمه ، سلامت ، وزیربهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.