سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام ساختمان VIP فرودگاه امام خميني(ره) تا اول شهريور

ساختمان VIP فرودگاه امام خميني(ره) تا قبل از برگزاري اجلاس سران عضو جنبش غير متعهدها به بهره برداري مي رسد.

علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: تكميل پروژه هاي مربوط به فرودگاه امام خميني(ره) يكي از اولويت هاي مهم وزارت راه و شهرسازي در راستاي توسعه حمل و نقل هوايي است.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه از مجموع 339 هزار پرواز سالانه حدود 165 هزار پرواز داخلي است، ادامه داد: به طور ميانگين روزانه با وجود اعمال تحريم هاي غرب عليه صنعت حمل و نقل هوايي 530 پرواز در داخل كشور انجام مي شود.
وي افزود: بقيه پروازها شامل پروازهاي عبوري، بين المللي و نظامي است كه با توجه به ميانگين روزانه پروازهاي داخلي اين رقم به بيش از هزار پرواز در كشور مي رسد.
نيكزاد درباره آخرين وضعيت تكميل پروژه هاي عمراني فرودگاه امام خميني(ره) به ويژه ساختمان VIP اظهار داشت: با توجه به اينكه در حال حاضر ظرفيت جا به جايي مسافر در اين فرودگاه هم اكنون 6 ميليون نفر است در زمينه ساخت و تكميل ترمينال فرودگاه 2 موضوع يكي ساخت شهرك فرودگاهي با ظرفيت پوشش 45 ميليون نفر مسافر در سال و تكميل پروژه CIP توسط بخش خصوصي براي خدمات رساني بهتر به مسافران و اتمام ساخت، ساختمان پاويون دولت همان VIP قبل از برگزاري اجلاس سران غير متعهدها در تهران اولويت اصلي ما براي توسعه و تكميل فرودگاه امام خميني(ره) است.
وزير راه وشهرسازي تصريح كرد:در مورد ساخت شهرك فرودگاهي تاكنون برخي كشورها مذاكراتي را با وزارت راه و شهرسازي در زمينه توافق براي ساخت اين شهرك انجام داده اند كه در صورت توافق با عدد و رقم مشخص شده ساخت اين شهرك در فرودگاه امام خميني آغاز مي شود.
*ساخت ترمينال 50 هزار متري حجاج در فرودگاه امام خميني(ره)
وزير راه وشهرسازي در خصوص ساخت ترمينال حجاج در فرودگاه امام خميني(ره) اظهار داشت: در كنار ساخت هتل 5 ستاره و 3 ستاره و ساختمان هاي مربوط به دستگاه هاي ذيربط مانند گمرك و پليس، ساخت ترمينال 50 متر مربعي حجاج به منظور انتقال پروازهاي مربوط به حج عمره و عتبات عاليات در فرودگاه امام توسط بخش خصوصي در حال انجام است.
نيكزاد با بيان اينكه از محل اعتبارات مهر ماندگار و بودجه سالانه اختصاصي دولت 100 ميليارد تومان به تكميل پروژه هاي فرودگاه اختصاص داده، ادامه داد: همچنين به منظور افزايش تعداد نشست و برخواست هواپيماها در كنار فرودگاه امام(ره) بحث ساخت و تجهيز باند جديدي در كنار فرودگاه در دستور كار است.

برچسب ها: فرودگاه ، اجلاس ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.