سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ رئیس سازمان سینمایی کشور؛

بزرگترین پردیس سینمایی کشور در مشهد افتتاح می شود

رئیس سازمان سینمایی کشور از بهره برداری از بزرگترین پردیس سینمای کشور در مشهد همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جواد شمقدری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب بیان کرد: حوزه سینما این قابلیت را دارد که زودتر و در مسیر کوتاه تری به آرمان های اسلام و انقلاب دست یابد اما همچنان در کوچه و پس کوچه های غفلت مانده است.

وی یکی از چالش های اصلی اکران فیلم ها را دخالت حوزه هنری برشمرد و تصریح کرد: اکران فیلم های ارزشی از سوی حوزه هنری بدون در نظر گرفتن سازمان سینمایی کشور یکی از چالش های اصلی حوزه اکران فیلم ها است.

شمقدری ادامه داد: حوزه هنری معتقد است فیلم های که ارزشی نیستند، اکران نشوند به طور نمونه فیلم کلاه قرمزی با این که فیلم خوبی است؛ اما طبق نظر آن ها ارزشی نیست؛ هرچند اکنون حوزه هنری می خواهد آن را اکران کند اما ما معتقدیم که باید طبق نظراولیه شان عمل کنند.

معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: نسبت به اقتضائاتی که حوزه سینما دارد با سایر حوزه های هنر و اجتماع ارتباط برقرار کرده ایم تا آن ها نیز از این مسیر کوتاه سینما برای رسیدن به آرمان های انقلاب و اسلام استفاده کنند.

شمقدری در خصوص ایجاد اصلاحات در سازمان سینمایی کشور گفت: سازمان سینمایی مثل شروع به ساخت یک بنای بزرگ است که ابتدا باید پی ریزی شود و روی آن این بنای عظیم متناسب با عظمت انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

  معاون سینمایی وزیر فرهنگ افزود: برنامه ای داریم که در 10 محور دور نمای 10 ساله سینمای ایران را ترسیم کنیم.

 شمقدری با اشاره به برخی از این محورها ادامه داد: به طور نمونه دنبال آن هستیم در ساختارهای موجود هم دولتی و هم خصوصی تحولی ایجاد کنیم، به طور نمونه تبدیل معاونت سینمایی وزارت ارشاد به سازمان سینما است.

 وی در خصوص اینکه چرا به فیلم ها مجوز ساخت داده می شود و موقع اکران به مشکل برمی خورند و گاهی با عدم اکران مواجه می شوند، تصریح کرد: آنچه قانون است را ما انجام داده ایم و قانون هیچ تکلیفی بر گردن ما نگذاشته است؛ زمانی که پروانه ساخت داده می شود، اعلام می شود که برای اکران نیز باید مجوز مجدد گرفته شود./س

برچسب ها: پردیس ، بزرگترین ، سینمای ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.