رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ماهیت ومحتوای سینمای كنونی جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سینمای غرب و هالیوود بر پایه كمال و ارزش های معنوی و متعالی انسان استوار است.

'جواد شمقدری' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در حقیقت سینمای غرب و هالیوود سقوط و انحطاط فكری غرب را به وضوح آشكار كرده و بجای پرداختن به كمال و ارزش های انسانی وامدار خیال پردازی های بشریت شده است.
وی بیان كرد: امروزه بسیاری از تحلیل گران و منادیان عرصه هنر و سینما در غرب ، اروپا وحتی آمریكا ماهیت اصلی سینمای هالییود را بر پایه امیال و انیگزه های مادی و جنسی دانسته اند و نوعی انحطاط و سقوط را برای آینده سینمای غرب پیش بینی كرده اند.
شمقدری اظهار داشت: سینمای غرب همواره با تلاش های متوهمانه وانگیزه های خیال پردازانه خود هر روز و بیش از پیش در منجلاب این نیست انگاری های بیهوده فرو می رود و به جای تفكر و اندیشه متعالی انسانی به صورت لجام گسیخته مغروق در دنیای خیالی و لذات جنسی شده است.
وی سینمای كنونی ایران را الگویی مناسب برای سینماگران و هنرمندان این عرصه در جهان دانست و افزود: امروزه برای ورود به عرصه سینمای ایرانی با فرهنگ و هویت دینی و ارزشهای اسلامی پیش نیازهایی نیز لازم است.
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یك هنرمند در وهله نخست باید ماهیت سینما و كاركردهای آن رابشناسد.
وی عنوان كرد:امروزه برخی بحران ها و چالش های موجود در حوزه سینمای كشور ناشی از همین ناآگاهی و عدم تبیین ماهیت و چیستی سینما از سوی هنرمندان بویژه سینماگران جوان است.
شمقدری دل مشغولی ها و دغدغه هنرمند را از دیگر پیش نیازها های ورود به عرصه سینما دانست و ابراز داشت: یك هنرمند تا زمانی كه درد و دغدغه حل مسایل و موضوعات مختلف را نداشته باشد به هیچ وجه نمی تواند افكار و ایده های روشنگرانه خود را در این عرصه نیز به نمایش گذارد.
وی آشنایی با فرهنگ ، تمدن و هویت اصیل ملی ، مذهبی و سرزمینی را از دیگر فاكتورها و پیش نیازهای اساسی سینماگران جوان برای ورود موفق در این عرصه عنوان كرد.
شمقدری تصریح كرد: امروزه بسیاری از ناگفته ها و هویت تاریخی و فرهنگی مسكوت مانده در این سرزمین ، باید از طریق هنر به ویژه هنرسینما و نمایش به نسل امروز و آینده انتقال داده شود./س

برچسب ها: سینما ، هالیوود ، مادی ، جنسی ، امیال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.