سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ جواد شمقدری:

مخاطب سینمای ایران به 600 میلیون نفر در سال افزایش یافته است

معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی کشور از افزایش مخاطبان سینما به 600 میلیون نفر در سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جواد شمقدری در مراسم افتتاحیه نخستین همایش بین المللی بین رشته ای هنر، زبان و تکنولوژی در مشهد با بیان این مطلب بیان کرد: عده ای از سالن ها خالی سینما در کشور سخن میگویند که این درست نیست بلکه باید به این نکته نیز توجه کرد که با رشد سینماهای خانگی فروش لوح های فشرده در کشور از 40 میلیون نسخه در سال به 250 میلیون نسخه رسیده است.

وی با اشاره به ضریب 9 دهم اشتغال سالن سینما در کشور بیان کرد: این آمار در جهان تنها هفت دهم است.

معاون وزیر ارشاد در امور سینمایی اظهار کرد: امروزه تولید فیلم آنچنان پیشرفت کرده که باید در تمام رشته ها یک بازنگری کلی داشته باشیم.
وی با بیان این که تکنیک های هنری با کمک از فن آوری سینما را شکل می دهند خاطر نشان کرد: همین در هم تنیدگی و پیچیدگی است که سینما را به عنوان عالی ترین سطح خلاقیت و نوآوری هنر و تکنولوژی معرفی کرده است.
وی نصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران به برکت دینی انسانی و ارزشی خود به عنوان الهام بخش اندیشه ها و آرمان های الهی و انسانی در به خدمت گرفتن سینمای متعالی جایگاه شایسته ای را در جهات به خود اختصاص داده است.

ریاست سازمان سینمایی کشور ادامه داد: در حال حاضر گفتمان حاکم بر مدیران سینمایی بهبود وضع موجود و حرکت به سمت زایش و آفرینش آثار فاخر و خلاق است که بستری برای زندگی انسان معنوی در آینده است.
شمقدری با بیان اینکه سینما بیش از هر زمان دیگر نیازمند یافتهها و تلاش های علمی و فکری محققان است گفت: تعامل با تکنولوژی نیازمند بصیرت و هوشمندی است و تنها راز و رمز ماندگاری در این عرصه خلاقیت و نوآوری و حضور اندیشمندان و صاحب نظران و محققان مولد است.

وی ادامه داد:تغییرات در حوزه سینما در قالب سینمای سه بعدی، چهاربعدی و سینماهای تعاملی با فناوری های نوین همچون سینمای دیجیتال، کاربری های کامپیوتری، موبایل، تدوین غیر خطی آرشیوها و تکنیک های فیلم سازی به خوبی برای فعالان این عرصه قابل درک است.

شمقدری با بیان اینکه انسان در خیال خود زندگی می کنند و نفس می کشند گفت: امروزه سینما بخش مهمی از تخیل آدمی را به اسارت درآورده است و تکنولوژی و خلاقیت های هنری راه نفوذ بر ذهن ها و افکار بشری را تسهیل و آسان کرده است./س  

برچسب ها: شمقدری ، مخاطب ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.