سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرين‌منش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

ناهماهنگي تيم اقتصادي دولت نتيجه گراني‌ها و تورم

عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه گفت: افزايش غير طبيعي قيمت‌ها و گراني موجود در بازارها نشان از عدم هماهنگي کافي ميان اعضاء تيم اقتصادي دولت دارد.

محمد جواد آرين منش عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزايش تورم اقتصادي کشور اظهار داشت: روند افزايش تورم طبيعي نيست،‌ زيرا پيش از اين گراني‌ها  بر اساس مؤلفه‌هايي قابل کنترل بوده است.

وي افزود: دولت بايد از افزايش غيرطبيعي قيمت ها جلوگيري کند چرا که اين امر باعث نارضايتي بين مردم، علما ومراجع عظام شده است.

آرين منش با توجه به تلاش گسترده‌ آمريکا در جهت ايجاد فشار اقتصادي بر جمهوري اسلامي ايران گفت: تحريم هاي اعمال شده از سوي شوراي امنيت، اتحاديه اروپا و آمريکا به منظور فلج کردن اقتصاد ايران و کند کردن حرکت بيداري اسلامي در منطقه است.

اين عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه با اشاره به اينکه تنها عامل افزايش تورم، تحريم‌ها نيست تصريح کرد: تورم و گراني‌هاي به وجود آمده در ماه‌هاي اخير تنها به تحريم ها اختصاص ندارد بلکه  سوء مديريت برخي مسئولان اجرايي، سوء استفاده فرصت طلبان و زياده خواهان، ضعف نظارت بر کنترل بازار و عدم اجراي صحيح قانون هدفمند کردن يارانه ها هم در به وجود آمدن گراني و تورم تاثير داشته است.

وي ناهماهنگي تيم اقتصادي دولت را مهم‌ترين عامل گراني‌ها و تورم دانست و اظهار داشت: عدم هماهنگي ميان وزارت جهاد کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت از عوامل مهم در افزايش قيمت ها و تورم است و اين عوامل در کنار قوانين دست و پاگير و افزايش نقدينگي در بازار، نتيجه به وجود آمدن رشد تورم در کشور شده است.

اين عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه خاطر نشان کرد: دولتبايد  با آسيب شناسي جدي نسبت به بررسي عوامل گراني ها و تورم مشکلات اقتصادي را حل کند و در خصوص کالاهايي که منشأ وارداتي ندارند از روند افزايش قيمت آنها جلوگيري کند.

انتهاي پيم/پ3

برچسب ها: تورم ، گرانی ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.