سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛

حمایت 650 میلیارد ریالی از پارک های علم و فناوری

سرپرست اداره كل تجاری سازی و همكاری های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت 650 میلیارد ریالی معاونت از پارک های علم و فناوری کشور طی سالهای 87 تا 91 خبر داد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مهندس محمدجواد قاسمی در نشستی با مخترعان و نخبگان استان یزد اظهار كرد: توسعه فناوری و تجاری سازی یک فرآینده پیچیده است که این فرآیند نیازمند توسعه و گستره علمی، فضای تکنولو‍ژی و فناوری و فضای کسب و کار است که با داشتن این زیرساختها می ‌توان از خلاقیت علمی نخبگان بهره‌مند شد.
 
وی راه‌ اندازی مراکز رشد کسب و کار شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری و صندوق سرمایه‌ گذاری را برای تسریع در تجاری سازی ضروری دانست و افزود: در زمینه رشد اختراعات و نخبه پروری، کشور جایگاه مطلوبی در منطقه دارد اما نیازمند برنامه‌ های اساسی مسئولان نیز هستیم.
 
مهندس قاسمی تاکید کرد: بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری باید با یک برنامه‌ریزی مشترک در زمینه تجاری سازی همکاری کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از 400 اختراع به سمت صنعت و تولید کشور در حال بهره‌گیری است، تاکید کرد: حوزه تجاری سازی معاونت علمی و فناوری در زمینه به کارگیری دانش در صنعت برنامه‌های مطلوبی را اجرا خواهد کرد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.