سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد زندانی‌کردن معلولان انگلیسی به خاطر کمبود بودجه!

این شورا در پیشنهاد خود اعلام داشته که فرد معلول مجبور خواهد بود یا در آسایشگاه به سر ببرد یا یک بودجه شخصی برای نیازهای مراقبتی اضافی اش پیدا کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پس از آنکه تمام 54 شعبه شرکت ریمپلوی بزرگترین مرکز استخدام کارگران معلول در انگلیس تعطیل شد، معلولان این کشور اعتراضات فراوانی را نسبت به این اقدام دولت انجام دادند. تنها با تعطیلی این شرکت 2800 نفر کارگر معلول از کار بیکار می‌ شوند.

دولت انگلیس علاوه بر این طرح، طرح دیگری را نیز در قالب بودجه امسال خود اجرا کرده است که بر این اساس، برای پرداخت حقوق از کارافتادگی به معلولان و از کارافتادگان سقف زمانی تعیین شده است، که همین امر شرایط زندگی حداقلی را نیز برای معلولان انگلیس از بین برده است.

در جدیدترین و عجیب ترین نوع از این برخوردهای تبعیض آمیز و بی رحمانه، شورای محلی ورسستر شایر در انگلیس پیشنهادی را ارائه کرده که طبق آن معلولان برای بقیه عمرشان در آسایشگاهها محصور می شوند.

این مسئولان محلی همچنین اعلام کرده اند که این سیاستی است که بر مبنای بودجه اتخاذ می شود،‌ نه لزوما سلامت یا نیازهای مراقبتی فرد.



این شورا در پیشنهاد خود اعلام داشته که فرد معلول مجبور خواهد بود یا در آسایشگاه به سر ببرد یا یک بودجه شخصی برای نیازهای مراقبتی اضافی اش پیدا کند.

به گفته فعالان اجتماعی، این طرح همچنین بدین معنی است که معلولانی که روزانه به بیش از شش ساعت مراقبت نیاز دارند، عملا بقیه زندگی شان را در آسایشگاه و بدور از خانواده و دوستان محصور خواهند بود و احتمال اشتغال آنها بسیار کم است. اگر چنین چیزی روی دهد، روشن ترین تایید بر این مسئله است که معلولان در انگلیس اکنون شهروندان درجه دو قلمداد می شوند که دیگر در جوامع محلی جایی ندارند.

موسسات خیریه بارها با انتقاد از دولت انگلیس خواستار بازاندیشی درباره پیامدهای کاهش هزینه ها شده اند که به گفته آنها به طور نامتناسبی بر معلولان تحمیل شده است و گروهی را که یک سوم آن قبلا در فقر به سر می برد، گرفتار شرایط مالی وخیم و انزوای اجتماعی حاد کرده است. اما دولت به این درخواستها گوش نمی دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.