سرهنگ دوم تری لاکین پزشک ارتشی که به خاطر تمرد از دستورات در دادگاه نظامی محکوم شد، معتقد بود که با توجه به مدارک تولد باراک اوباما، نمی توان صلاحیت وی برای فرمانده کل قوا بودن را به رسمیت شناخت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وی که به خاطر این اظهار نظر شغل خود را از دست داد، معتقد است که ارائه مدارک تولد از هاوایی نیز این مشکل را حل نمی کند. در واقع، لاکین این اظهارات را در کتاب جدیدش با نام «قسم افسر: چرا قسم من برای دفاع از قانون اساسی باعث شد که شغلم را از دست بدهم» آورده است. کتاب تازه منتشر شده وی به توضیح چگونگی و چرایی اتفاقات افتاده شده در این پرونده می پردازد.

این افسر کار خود را به نحو احسن انجام می داد اما بنا به اطلاعات موجود، درباره صلاحیت اوباما برای فرمانده کل قوا بودن ایالات متحده امریکا و اعلان جنگ دادن شک داشت. وی سال ها تلاش کرد تا از کانال های موجود درون ارتش، نمایندگان کنگره و دیگر کانال ها به اطلاعات موثقی در تایید صلاحیت اوباما در این زمینه دست یابد، اما به نتیجه خاصی نرسید.




بنابراین، سوگند وفاداری اش به قانون اساسی وی را ملزم می ساخت تا از سلسله دستورات رسیده از سوی فرمانده کل قوا به وی اطاعت نکند. به نظر او با این کار می توانست فشاری به سیستم وارد کند تا حتی الامکان به پاسخ مناسبی دست یابد. پاسخ دریافت شد، اما نه پاسخ سوالات او: وی در دادگاهی نظامی محاکمه و در پی آن از ارتش اخراج شد. وی اکنون به پزشکی روی آورده است و هر روزه بیماران زیادی را ویزیت می کند. لاکین در کتاب خود اشاره می کند که در زمانی که در مرکز لون وورث خدمت می کرد، اوباما نسخه کپی از گواهی تولد هاوایی خود را به عنوان نسخه اصلی ارائه داد.

لاکین بخش های متعدد کتاب هایش را با عناوینی چون «بسیار مهم»، « حقیقت اهمیت دارد»، « در انجام دادن کار درست»، « از خط گذشتن»، «وظیفه افتخار، کشور» و «قدم برداشتن درست» خطاب کرده است. لاکین در یکی از قسمت های کتاب که «27آوریل 2011 نام دارد که همان تاریخ ارائه اسناد تولد هاوایی از سوی اوباما در وب سایت کاخ سفید است، اشاره می کند که اوباما ادعا کرده که «تمام مقامات هاوایی تصدیق می کنند که بله، در واقع من در هاوایی متولد شده ام.» لاکین در این قسمت از کتاب می نویسد:« همه مقامات در هاوایی؟» به نظرم آقای رئیس جمهور با تیم آدامز مشورت نکرده بود.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال2008، آدامز به عنوان یکی از دبیران ارشد انتخاباتی برای شهر هونولولو خدمت می کرد. آدامز اظهار کردکه «هیچ مدرک بیمارستانی وجود ندارد که ثابت کند اوباما در هونولولو متولد شده باشد و سازمان بهداشت هاوایی در دفتر انتخابات به ما گفت که هیچ گواهی تولدی از وی در هاوایی موجود نیست.»

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


برچسب ها: شبانه ، اوباما ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار