سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوزن زرد به زيستگاه خود باز مي گردد

در راستاي احياء و بازگرداندن گوزن زرد به زيستگاه اصلي اش در استان كرمانشاه، سايت تكثير گوزن زرد در منطقه حفاظت شده قلاجه راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گونه گوزن زرد در گذشته پراكندگي وسيعي از شمال آفريقا تا عراق، تركيه و ايران داشته و گمان مي رفت كه نسل اين حيوان منقرض شده باشد تا اينكه در دهه 1950 گله اي از آن در خوزستان كشف شد ولي در حال حاضر نسل آن در تمامي كشورهاي مذكور به جز ايران نابود شده است، در ايران اين گوزن در مناطق جنگلي زاگرس و جنگل هاي گرمسيري خوزستان زندگي مي كرد ولي در حال حاضر پراكندگي طبيعي آن محدود به مناطق حفاظت شده دز و كرخه در خوزستان است.
مجيد ابدي مديركل حفاظت محيط زيست استان كرمانشاه گفت: در راستاي احياء و بازگرداندن اين گونه نادر به زيستگاه آن در استان كرمانشاه ، سايت تكثير گوزن زرد در داريادام شهرستان اسلام آباد غرب واقع در منطقه حفاظت شده قلاجه راه اندازي و فعلا مجوز زنده گيري و انتقال تعداد 10 رأس گوزن زرد به استان از سازمان حفاظت محيط زيست گرفته شده كه در مرحله اول تعداد 2 رأس از منطقه دنا زنده گيري و به منطقه داريادام منتقل گرديد و در هفته آينده تعداد ديگري از چند مركز ديگر تكثير گوزن زرد زنده گيري و به اين سايت منتقل خواهد شد.
وي افزود: فعلا اين گوزن ها در محل قرنطينه نگهداري مي شوند و پس از پيوستن ساير گوزن ها رسما اين سايت با حضور مسئولين عالي رتبه استان افتتاح و گوزن ها در محل اصلي سايت رهاسازي مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: در هفته پاياني تيرماه امسال جاري به دنبال انتقال 2 رأس گوزن زرد از منطقه آب سياه دنا به سايت تكثير گوزن زرد منطقه داريادام منطقه حفاظت شده قلاجه در آينده نزديك تعداد ديگري گوزن زرد از دشت ناز ساري  به اين سايت انتقال خواهد يافت و سايت تكثير گوزن زرد به صورت رسمي افتتاح مي شود./ز
برچسب ها: گوزن زرد ، زیستگاه ، احیاء
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.