سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك موسسه حقوقي انگليس فاش کرد:

به زندانيان گوانتانامو به اجبار داروهاي روان‌گردان خورانده مي شود

موسسه حقوقي ريپريو انگليس، ضمن ابراز نگراني در خصوص وضعيت شاكر عامر، آخرين زنداني انگليسي زندان گوانتانامو هشدار داد كه به زندانيان گوانتانامو به زور داروهاي روانگردان خورانده مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي؛ اين موسسه خيرخواهانه حقوقي، ضمن ابراي نگراني در خصوص وضعيت شاكر عامر، عنوان كرد؛ عامر آخرين زنداني انگليسي كه بيش از ده سال است به صورت غير قانوني در زندان گوانتانامو در بازداشت به سر مي برد، يكي از جمله زندانياني است كه به زور به آنها مسكن هاي قوي ضد بيماري هاي رواني خورانده شده و از دولت ائتلافي انگليس خواست، از ايالات متحده در اين زمينه توضيح بخواهد.
 
بنابراين گزارش؛ هفته گذشته گزارش پنتاگون فاش كرد كه زندانيان زندان گوانتانامو در حاليكه از مسكن هاي قوي كه در بيمارستانها براي درمان بيماري هاي رواني مورد استفاده قرار مي گيرند، مصرف كرده بودند مورد بازجويي قرار گرفته اند.
 
اين گزارش 41 صفحه اي توسط بازرس كل وزارت دفاع آمريكا و به دنبال دو سال تحقيق در مورد مصر داروهاي ضد بيماري رواني، در جريان بازجويي ها انجام شده است.
 
مدير موسسه خيريه ريپريو، در گزارش خود در خصوص وضعيت شاكر عامر، گفته است؛ شاكر در طول دوران بازداشت 40 درصد از وزن خود را از دست داده و اكنون از چندين بيماري و جراحت رنج مي برد و بر صورت او نشانه هايي از دردهاي شديد وجود دارد. اكنون ما متوجه شده ايم كه زندانيان را مجبور مي كنند، داروهايي كه داراي عوارض جانبي خطرناك هستند، مصر كنند.
 
كوري كرايدر افزود: اكنون دولت انگليس بايد فورا از آمريكا سوال كند، آيا به شاكر هم از اين داروها خورانده شده و بايد تا دير نشده خواهان آزادي او از گوانتانامو باشد.
 
سخنگوي وزارت خارجه انگليس، گفت؛ مورد عامر شاكر از اولويت بالايي براي ما برخوردار است و ما خواستار آزادي فوري او و بازگرداندن وي به انگليس هستيم، اما نمي توانيم زماني را براي آن تعيين كنيم.
 
شاكر عامر در سال 2001 در افغانستان، به اتهام رهبري يك گروه از مبارزان افغاني ربوده شد و سپس اواخر سال 2002 به گوانتانامو منتقل شد.
 
به دليل آنكه هيچ مدركي عليه وي وجود نداشت، او د سال 2007 در زمان دولت بوش و در سال 2009 در زمان دولت اوباما تبرئه شد، اما هرگز از زندان آزاد نشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.