آمریکا علاوه بر درگیری های اعلام شده در نقاط مختلف دنیا، به صورت غیر رسمی با کشورهای بسیاری نیز درگیر جنگ است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، سوالی که برای بسیاری از کارشناسان در آمریکا مطرح می شود این است که آیا جنگ هایی که آمریکا در حال حاضر و در گذشته درگیر آن بود، از نظر قانون اساسی این کشور مجاز به شمار می آیند یا نه؛ اگر چه بسیاری از جنگ هایی که آمریکا درگیر آن شده است، بر زندگی شهروندان این کشور تاثیر می گذارد ولی در برخی موارد، شهروندان آمریکایی از جنگ هایی تاثیر می پذیرند که حتی از وجود آن اطلاع نیز ندارند زیرا دولت آمریکا به شهروندان خود در این خصوص اطلاع نداده است.
رئیس جمهور آمریکا پانزدهم ماه ژوئن با ارسال نامه ای به کنگره این کشور که هر شش ماه یک بار صورت می گیرد، درباره حضور نیروهای آمریکایی در سراسر دنیا توضیح داده و موارد قانونی حضور آنان را تشریح کرده است.  
اوباما در این نامه آورده است که نیروهای آمریکایی به صورت کامل از عراق خارج شده اند ولی در افغانستان با جنگجویان القاعده و طالبان درگیر جنگ هستند.  
همچنین اوباما از حضور نیروهای آمریکایی در گوانتانامو خبر داده و افزوده است که نیروهای آمریکایی همچنین در مرکز آفریقا به دنبال جوزف کنی، سرکرده گروه مسلح مقاومت مسیح هستند.  
اوباما در این نامه همچنین از حضور ناظران نظامی آمریکایی در کوزوو خبر داده است که از سال 1999 در این کشور حضور دارند.  
همچنین شماری از نظامیان آمریکایی از1981 در این مصر حضور دارند.
با این حال جنگی که در هیچکدام از اسناد دولتی به آن اشاره ای نمی شود، پاکستان است.  
نه سال است که آمریکا مردم این کشور مسلح به بمب اتمی و بسیار بی ثبات را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین می کشد.  
بوش این سیاست را شروع کرد ولی اوباما میزان این حملات را به سه برابر رسانده است.  
با این حال، اوباما در نهمین سال اجرای این سیاست، در ماه گذشته به این امر اذعان کرد.
بسیاری از شهروندان آمریکایی از آنچه که نظامیان این کشور در سراسر دنیا انجام می دهند خبر ندارند ولی در پاکستان موضوع فرق می کند زیرا در این کشور، خبرنگاری غربی برای پوشش دادن این حملات وجود ندارد زیرا بخش هایی از پاکستان که هدف حملات آمریکا قرار دارند برای خبرنگاران بخصوص خبرنگاران غربی منطقه ممنوع به شمار می آید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار