سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛

متخصصان حوزه رباتیک باید به صنعت تبدیل شوند

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: متخصصان عرصه رباتیک کشور به جای این که منتظر حمایت صنایع باشند باید خود به یک صنعت تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، دکتر سعید شیری رئیس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست خبری که امروز به مناسبت برگزاری جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد بیان داشت: امروزه ربات ها و نرم افزارهای هوشمند نقش مهمی در زندگی روزمره افراد دارند و کاربردهای پزشکی، خدمات شهری، امداد و نجات، کشاورزی ، تجاری و مالی ، نظامی و حتی بازی و سرگرمی از جمله عرصه های مختلفی هستند که ربات ها و نرم افزارهای هوشمند در آنها با موفقیت به کار گرفته شده اند.
 
وی با تاکید بر این که ایجاد و بهبود زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم به منظور ارتقاء دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی و به کار گیری این ابزارها در حوزه های مختلف کاربردی از ملزومات انکار ناپذیر توسعه و پیشرفت کشور است ، گفت: هدف از برگزاری جشنواره رباتیک هدف از برگزاری جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر برقراری ارتباط عملی بین تیم های مسابقه دهنده و جامعه صنعتی کشور است.
 
وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات مضامین را طوری طراحی کردیم که در قسمتی از صنایع برای برندگان مسابقه خواستگاه نیازی وجود داشته باشد.
 
وی با اشاره به این که 10 لیگ مختلف در سومین دوره مسابقات رباتیک جام امیرکبیر شرکت خواهند داشت گفت: برای هر لیگ شرکت کننده با یک نهاد صنعتی تماس برقرار کرده تا در بخش های مختلف طراحی قوانین حضور داشته باشند.
وی هدف از این کار را طرح پرسش و تمرین به صورت مسئله واقعی صنعت مورد نظر عنوان کرد.

** برگزاری مسابقات هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور
 
در ادامه دبیر کمیته فنی جشنواره رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: یکی از نکاتی که در این دوره از برگزاری مسابقات رباتیک جام امیرکبیر مورد توجه قرار گرفته اضافه کردن بخش مسابقات هوش مصنوعی برای نخستین بار در کشور است که نقش بارزی در جامعه دارد.
 
وی افزود: مسابقات هوش مصنوعی  امیرکبیر با هدف فراهم کردن زمینه ای به منظور شناسایی و طرح مسائل و نیازهای داخلی کشور در زمینه هوش مصنوعی و کمک گرفتن از محققان داخلی برای حل آنها راه اندازی شده است.
 
دکتر شیری تائید هویت از طریق دستخط فارسی، تشخیص حالت چهره انسان، شناسایی رسته اشیاء، شناسایی صحنه های محیط باز و بسته، تشخیص  و ردگیری توپ در بازی فوتبال، کشف تقلب های بانکی و بهینه سازی در محیط های پویا را هفت لیگ شرکت کننده در مسابقات هوش مصنوعی عنوان کرد.
 
یادآور می شود: جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر به همراه چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک خوارزمی آبان ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.