سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال نماينده پارلمان سوريه از پيشنهاد ايران

"شريف شحاده " نماينده پارلمان سوريه از پيشنهاد ايران براي ميزباني گفت و گو ميان دولت و مخالفان سوريه به منظور حل بحران اين كشور استقبال كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه العالم ؛ شريف شحاده در گفت و گو با اين شبكه خبري اظهار داشت: پيام دعوت ايران براي گفت و گوي دولت و مخالفان سوريه پيامي صادقانه است. در طول تاريخ روابط ايران و سوريه ، تهران همواره خير و صلاح دمشق را خواستار بوده است.

وي افزود: دولت سوريه، پيام گفت و گوي ايران را با آغوش باز خواهد پذيرفت زيرا مطمئنيم كه ايران براي جلوگيري از پايمال شدن خون مردم سوريه اين پيشنهاد را داده است.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه (25 تيرماه) از آمادگي تهران براي ميزباني نشست مخالفان و دولت سوريه خبر داد.

نماينده مجلس الشعب سوريه ادامه داد: مخالفان سوري بايد اراده كنند و پاي گفت و گو با دولت بنشينند. ما نه از آن ها و نه از به اصطلاح برگ برنده هايي كه در اختيار دارند، هراسي نداريم.
شحاده گفت: به احتمال زياد قطر، عربستان و تركيه به شوراي استانبول (شوراي ملي) دستور خواهند داد كه از پذيرش پيام دعوت ايران خودداري كنند.

وي افزود: آمريكا حتي پيش از آن كه ايران براي ميزباني نشست دولت و مخالفان سوري اعلام آمادگي كند، مخالفت خود را با هرگونه ايفاي نقش تهران در حل و فصل بحران سوريه اعلام كرده بود.
شحاده گفت: آمريكا تنها به يك هدف مي انديشد و آن ضربه زدن به سوريه است و به همين سبب است كه روسيه اعلام كرد براندازي حكومت سوريه ممنوع است.
وي افزود: روسيه مي داند كه آمريكا به همراه برخي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس درصدد نابود كردن سوريه هستند نه براندازي نظام سوري.

شحاده اظهار داشت: آمريكا همه عرب ها را به آغاز گفت و گو با اسرائيل تشويق مي كند، اما وقتي قرار مي شود كه عرب ها گفت و گويي داخلي با يكديگر داشته باشند، از آن استقبال نمي كند و پيش از اين كه اين گفت و گويي حاصل شود ، آن را بي ارزش مي كند.
نماينده پارلمان سوريه در اين خصوص خاطر نشان كرد: هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا اخيرا به مصر رفت و اعلام كرد كه ما از امنيت ملي مصر در برابر هر چيزي حمايت مي كنيم اما شما هم بايد توافقنامه كمپ ديويد را حفظ كنيد.
وي افزود: در راستاي همين سياست كلينتون از گفت و گوي ملي در سوريه حمايت نمي كند اما اگر سوري ها تصميم بگيرند كه گفت و گو با اسرائيل را آغاز كنند ، كلينتون همين فردا به دمشق سفر خواهد كرد زيرا منافع اسراييل در منطقه مهم ترين چيز براي آمريكا است.

شحاده تاكيد كرد: ما از مخالفان ميهن پرست سوري مي خواهيم بر سر ميز مذاكرات سازنده بنشينند تا جلوي دخالت بيگانگان و خونريزي هاي بيشتر گرفته شود و زمينه آغاز مرحله انتقالي كه توسط مردم سوريه و از طريق صندوق هاي راي مشخص مي شود ، فراهم شود.
وي افزود: پس از اين مرحله مردم سوريه در سال 2014 از طريق صندوق هاي اخذ راي رييس جمهور خود را نيز انتخاب خواهند كرد و اين بهترين راه حل براي همگان است.
برچسب ها: ایران ، سوریه ، صلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.