سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت راهنماي سرمايه گذاران باشد

يك كارشناس اقتصادي گفت: بيشترين فعاليت دولت براي تنظيم بازار بايد ارايه اطلاعات به سرمايه گذاران باشد و از مداخلات بي مورد به خصوص در حوزه هايي كه با منافع عمومي جامعه در ارتباط است اجتناب كند.

محمدحسين فاتحي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: جمع آوري اطلاعات پايه از كالاهاي اساسي يكي از مهمترين وظايف دستگاه هاي نظارتي در جهت تنظيم بازار است.
وي تصريح كرد: با توجه به سياست هايي كه از سال 1960 مبني بر كوچك سازي دولت و عدم مداخله دولت در امور اقتصادي مطرح شده تقريبا در تمام نهادهاي دولتي بحث اطلاع رساني وجود دارد.
فاتحي گفت: مبحث اطلاع رساني به خصوص براي سرمايه گذاران كه بدانند به چه حوزه هايي مي توانند وارد شوند اهميت دارد و دولت مي تواند با ارايه اطلاعات آنها را راهنمايي كند.
وي با تاكيد بر اينكه مداخلات ناخواسته دولت در اقتصاد، بخش خصوصي را دست خوش تصميم گيري هاي دولت مي كند و تعادل آن را از بين مي برد گفت:‌ مداخله دولت در صورتي پذيرفته است كه نابساماني از سوي دولت ايجاد شده باشد.
فاتحي در پايان گفت: به عنوان مثال در طرح هدفمندسازي يارانه ها براي توليدكنندگان بسته هاي حمايتي در نظر گرفته شده بود كه در آن تعلل شد و موجب شد مصرف كنندگان با قيمت بالا مواجه شوند و از طرف ديگر دولت براي حمايت از مصرف كنندگان واردات كالا را در پيش بگيرند كه اين امر باعث شد سهم توليدكنندگان داخلي از بازار به نفع توليدكنندگان خارجي از دست برود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.