سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه دانش بنیان کشور ما بیشتر در محافل خاص نخبه ای اتفاق می افتد

توسعه دانش بنیان کشور ما بیشتر در محافل خاص نخبه ای اتفاق می افتد و در ساختارهای حقوقی و قانونی تغییراتی ایجاد نمی شود.

دکتر توفیقی، استاد دانشگاه در حاشیه برگزاری جلسه هئیت مدیره انجمن ICT در گفتگو با خبرنگار دانش باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری سمینارها و کنگره ها در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند این موضوع را به یک ضرورت عمومی تبدیل کند و سال به سال با ارائه راهکارها و دستاوردهای جدید روند برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه را شتاب بخشد.

وی افزود: حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور ما مملو از سند است و در کنار این اسناد قوانینی نیز وجود دارد که جلوی اجرایی شدن این اسناد را می گیرد و در مسیر برقراری ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه مشکل ایجاد می کند و به ازای هر سندی که تولید می شود دهها مقررات است که این سندها اجرایی نشود.

وی پیشنهاد کرد: ارائه یک برنامه راهبردی و تدوین استراتژی های مورد نیاز حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند در این حوزه بسیار گره گشا و موثر واقع شود و نیاز است که متخصصین و دست اندر کاران در این حوزه با همفکری و تعامل بتوانند این برنامه و استراتژی ها را تدوین و اجرایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما از لحاظ چشم انداز نویسی و سند نویسی پیشرفت کرده ایم ولی در مدل های عملیاتی مشکل داریم و مدلهای عملیاتی که تا بحال تدوین شده در حال کار است و باید برای سایر گروه های حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه فکری کرد./ح
برچسب ها: نخبه ، کنگره ، صنعت ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.