سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محاکمه متهمان حمله 11 سپتامبر به تعويق افتاد

محاکمه مغز متفکر حمله 11 سپتامبر و همدستان احتمالي اش که قرار بود ماه آگوست در گوانتانامو برگزار شود ، به علت تداخل با ماه رمضان حدود 10 روز به تعويق افتاد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ اين دادرسي مقدماتي که قبلا پس از تفهيم اتهام خالد شيخ محمد ، طراح اصلي حمله به مرکز تجارت جهاني و چهار تن از همدستانش در ماه مي ، يک بار به تعويق افتاده بود ، از 22 تا 26 آگوست برگزار خواهد شد. پيش از اين قرار بود محاکمه اين پنج نفر هشتم تا دوازدهم اوت برگزار شود. ماه رمضان امسال از 20 ژوئيه تا 18 آگوست خواهد بود.

براساس اين گزارش ، جيمز کانل ، وکيل علي عبدالعزيز علي ، متهم پاکستاني اين پرونده در بيانيه اي اعلام کرد پنج متهم موافق اين درخواست تعويق بودند و دادستان آن را رد کرد ف اما قاضي نظامي در نهايت با اين درخواست موافقت کرد.

اين وکيل افزود 10 روز آخر ماه رمضان ، از مقدس ترين روزهاي تقويم مسلمانان است که معمولا آنها به عبادت ، روزه داري و شب زنده داري مي پردازند.

لازم به ذكر است ، اين پنج نفر 5 مي در گوانتانامو به طور رسمي به قتل 2976 نفر در حملات يازده سپتامبر دو هزار و يک متهم شدند که در صورت محکوميت با مجازات مرگ رو به رو خواهند بود.

آنها در اين جلسه ، دادگاه نظامي را به چالش کشيدند و با کارهايي از قبيل عبادت و سکوت در روند محاکمه اخلال ايجاد کردند.
برچسب ها: سپتامبر ، محاکمه ، تعویق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.