کارشناسان معتقدند تبليغات ضد اسلامي و اسلام هراسي بخشي از استراتژي آمريکا در جنگ با تروريسم است.

به گزارش

سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران

به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي؛ "جان ريس" فعال انگليسي ضد جنگ درباره ريشه حوادث اخير در افغانستان گفت :يکي از مسائلي که در جنگهاي آمريکا در خاورميانه تبليغ مي شود و سعي مي شود ذهن نيروهاي آمريکايي بر اساس آن شکل بگيرد، ايجاد اسلام هراسي است.
وي افزود:اسلام هراسي جديدترين شکل نژادپرستي در غرب است و جنگ عليه تروريسم بيش از پيش به اسلام هراسي دامن زده و در واقع غرب از آن براي روشن نگه داشتن آتش اين جنگ بهره مي برد. اسلام هراسي باعث شده است تا مردم در غرب به راحتي متقاعد شوندکه بايد به هزاران مايل دورتر ازکشور خود رفته و کساني را بکشند که اصلا تهديدي براي آنها محسوب نمي شوند.
درست است که از دلايل غير مذهبي نظير دموکراسي و حقوق زنان هم براي تحريک مردم به جنگ استفاده مي شود اما عامل اصلي، ايجاد اسلام هراسي در غرب است. دولتهاي غربي اين تفکر را به ذهن مردم خود القا مي کنند که اسلام ديني قرون وسطايي و عقب افتاده است و هيچ سنخيتي با عصر مدرن ندارد و به همين علت بايد با حمله به اين کشورها و بمباران آنها زندگي آنها را ليبرالترکنيم. در واقع وقتي چنين ايدئولوژيي در جنگ دنبال مي شود، طبيعي است که نظاميان آمريکايي قرآن را هم آتش بزنند يا غيرنظاميان را قتل عام کنند، روي اجساد افغانها ادرار کنند يا بدن آنها را قطعه قطعه کنند. در واقع اين ذهنيت در آمريکاييها ايجاد شده است که آنها بهتر از افغانها هستند و به همين علت بايد به آنها ياد بدهند که چگونه اصول دموکراسي را بياموزند.
"جعفر هادي حسن" کارشناس خاورميانه نيز گفت: شکي نيست که رويکردهاي بنيادگرا و افراطي حکومت آمريکا درباره اسلام و مسلمانان تاثير منفي روشني روي افکار عمومي دارد که البته نيروهاي نظامي نيز مستثني نيستند. در چند سال اخير بويژه پس از حوادث يازدهم سپتامبر سياستمداران آمريکايي، ژنرالها و مقامات کليسا و ديگر شخصيتها در غرب و آمريکا آشکارا عليه اسلام صحبت کرده اند. حتي يکي از کشيشان معروف آمريکايي در اظهاراتي اعتراف کرده بود که کليساي آمريکا صدها مبلغ مسيحي را به همراه ارتش به افغانستان و عراق اعزام کرده اند.
وي اضافه كرد :شکي نيست که اين مبلغان از جناحهاي بنيادگراي مسيحيت در آمريکا نيستند. هدف آمريکا از اعزام اين مبلغان جز تبليغ مسيحيت در ميان مسلمانان در عراق و افغانستان چيز ديگري نمي تواند باشد. به همين علت ما شاهد حوادث اخير در افغانستان هستيم. اينکه نيروهاي آمريکايي اجساد افغانها را تکه تکه کرده و تکه هاي آن را به عنوان يادگاري جنگ نگه دارند ناشي از تبليغات ضد اسلام و ضد مسلمانان است./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار