سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت سياسي از Select All

مسئولان و مديران محترم به خاطر داشته باشند كه اعمال برخي قوانين و سياست‌ها اگر چه در ظاهر مثل دستور Select All، «همه» را در برمي‌گيرد، اما در زمان اجرا، اين جزاير خودمختار مطابق ميل شما عمل نمي‌كنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران محمدرضا اسدي در وبلاگ شخصي خود در مقايسه دکمه Select Allوروشهاي سياسي اورده است:شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه هنگام كار با نرم‌افزار Microsoft Word دكمه‌ي تركيبي Ctrl+A را مي‌زنيد و تمام متن شما انتخاب مي‌شود، اما  وقتي مثلاً فونت را عوض مي‌كنيد، اين تغيير در همه جا اعمال نمي‌شود. بعد دوباره اين كار را تكرار مي‌كنيد و باز هم مي‌بينيد كه نمي‌شود كه نمي‌شود. ميانبر Ctrl+A يا همان Select All اگر چه به معني «انتخاب همه» است، اما عملاً همه‌ي آيتم‌هاي موجود در فايل را پوشش نمي‌دهد.

به عنوان نمونه گزينه‌ي «انتخاب همه» بر روي شماره صفحه، اعدادي كه براي شماره‌زدن آيتم‌هاست (Numbering)، متن‌هايي كه در سرصفحه و پاصفحه (Headers & Footers) آمده‌اند، متن‌هايي كه در يك کادر (Box) جداگانه نوشته شده‌اند و متن‌هايي كه بعضاً از اينترنت كپي-پيست شده‌اند، عمل نمي‌كند.

چون همه‌ي موارد فوق مثل جزاير خودمختاري هستند كه از قوانين عمومي تبعيت نمي‌كنند. اين مشكل به ويژه زماني بيشتر خودنمايي مي‌كند كه شما مطالب مختلفي را از فايل‌هاي پراكنده و ناهمگون در يك فايل Word جمع‌آوري كرده‌ايد و قرار است آن را در يك فرمت واحد شكل‌بندي و ارائه كنيد.

مسئولان و مديران محترم به خاطر داشته باشند كه اعمال برخي قوانين و سياست‌ها اگر چه در ظاهر مثل دستور Select All، «همه» را در برمي‌گيرد، اما در زمان اجرا، اين جزاير خودمختار مطابق ميل شما عمل نمي‌كنند و اين ناهمگوني بدجور توي ذوق مي‌زند و خودنمايي مي‌كند. پس لازم است قبل از تصويب و اجراي قانون، در مرحله نخست اين جزاير خودمختار را شناسايي كنيد و در مرحله‌ي بعد يك فكري براي اين جزاير بكنيد كه در مجموع چهار انتخاب بيشتر نداريد:

استقلال‌شان را به رسميت بشناسيد (فدراليسم)
براي وضع قانون، نظر آنها را هم لحاظ كنيد (دموكراسي)
همه‌ي جزاير را آسفالت كنيد (ديكتاتوري)
شما كار خودتان را بكنيد و آنها هم كار خودشان را بكنند (هرج و مرج)
راستي داشتم فراموش مي‌كردم، براي تغيير فونت آن بخش‌هايي كه خودمختار عمل مي‌كنند و از «انتخاب همه» تبعيت نمي‌كنند، بايد يكي يكي خدمت‌شان برسيد و در صورتي كه قابل عوض شدن بودند، فرمت آنها را تغيير دهيد!

 

برچسب ها: سیاسی ، select all ، محمدرضا ، اسدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.