سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/ مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه پیام كشور؛

در برنامه پنجم توسعه تحصیلات تكمیلی رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نورگسترش می یابد

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه پیام كشور گفت : در برنامه پنجم توسعه تلاش شده تا تحصیلات تكمیلی شامل كارشناسی ارشد و دكتری در رشته های علوم انسانی این دانشگاه گسترش یابد.

' علی نجات بخش' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج   افزود: توجه ویژه دولت های نهم و دهم به مناطق محروم موجب شده تا با راه اندازی مراكز دانشگاهی پیام نور در نقاط مختلف كشور زمینه تحصیل این میزان دانشجو فراهم شود.
وی بیان كرد: دانشگاه پیام نور توانسته است با ارایه شیوه های مختلف و متنوع در امر آموزش شعار خود مبنی بر ' آموزش برای همه ،همه وقت و همه جا ' را در نقاط مختلف كشور عملی كند.
نجات بخش اظهار داشت: با توجه به مشكلات پذیرش دانشجو در شهرهای بزرگ كشور دانشجویان هزینه های زیادی را متحمل می شدند كه دانشگاه پیام نور با تاسیس مراكز آموزشی در دسترس تا حدود زیادی از این هزینه ها كاسته است.
وی با بیان اینكه هم اكنون این دانشگاه برخی دروس را به بصورت خود خوان به دانشجویان ارایه می دهد، افزود: این امكان نیز برای دانشجویان این دانشگاه فراهم شده تا از طریق اینترنت و ویدیو كنفرانس به طور مجازی در كلاس درس حضور داشته باشند.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه پیام كشور ابراز داشت: با توجه به نیاز دانشجویان دانشگاه پیام نور به منابع درسی گوناگون با ایجاد كتابخانه دیجیتال دسترسی به جدید ترین منابع برای آنهاامكان پذیر شده است.
نجات بخش اظهار داشت: تدوین، تغییر و تحول در متون درسی دانشگاه پیام نور از جمله اقداماتی است كه در دستور كار این دانشگاه قرار گرفته است.
وی گفت : هم اكنون بیش از 60 هزاراستاد مدعو، سه هزار استاد رسمی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در 31 استان كشور فعالیت می كنند كه بسیاری از آنها در سطح استاد تمام، دانشیار و استادیار هستند.
نجات بخش بیان كرد: یكی از افتخارات دانشگاه پیام نور در سال جاری برگزاری آزمون های ترم اول بصورت اینترنتی بوده كه دانشجو پس از برگزاری امتحان نتیجه را در كوتاترین زمان دریافت كرده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با كمترین هزینه تحصیل آسان و فراگیر را در برنامه كاری خود قرار داده و با پرداخت تسهیلات به دانشجویان به این امر مهم سرعت بخشیده است.
نجات بخش عنوان كرد: در برنامه پنجم توسعه تلاش شده تا تحصیلات تكمیلی شامل كارشناسی ارشد و دكتری در رشته های علوم انسانی این دانشگاه گسترش یابد.
وی ابراز داشت : برخی از رشته های علوم انسانی نظیر زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا و علوم پایه مانند فیزیك و شیمی و سایر رشته ها به دلیل نداشتن كارایی لازم در بازار كار دیگر در دانشگاه پیام نور تدریس نخواهد شد.
نجات بخش بیان كرد: با توجه به اینكه فارغ التحصیلان رشته های فنی موقعیت بهتری برای جذب در بازار كار دارند تدریس رشته های فنی و مهندسی در دستور كار این دانشگاه قرار گرفته است.
حدود یك میلیون و 200 هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور كشور در رشته های گوناگون مشغول به تحصیل هستند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.