سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات عنوان کرد:

فضای اینترنت، بستر مناسبی برای ارائه و نگهداری اطلاعات نیست

ایجاد شبکه ملی اطلاعات راهکاری برای نگهداری و حفظ اطلاعات ذی قیمت است که کارهای این شبکه امن به خوبی پیش رفته و در سه مرحله اصلی از جمله ایجاد مراکز داده داخلی به نتیجه رسیده و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ رضا تقی پور، وزیر ارتباطات امروز در پنجمین کنفرانس نظام اداری الکترونیکی که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد بیان داشت: یکی از مشکلات ما در مباحث مدیریتی کشور این است که بصورت عمیق و با نظریه پردازی وارد مباحث مطرح دنیا نمی شویم و با کپی برداری های ناقص از الگوها، کارایی و بهره وری لازم را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه هنگامی که یک مدل را ارائه می دهیم باید به بحث متناسب بودن و بومی بودن آن توجه کنیم گفت: بحث الکترونیکی شدن امور در تمام عرصه های مدیریتی مهم است و همواره باید به نو آوری، خلاقیت و فکر دانش عمیق توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کشورهایی که مباحث الکترونیکی شدن امور را به طور کامل پیاده سازی کرده اند در کاهش آلودگی، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه ها در عرصه های مختلف عملکرد خوبی داشته اند.

تقی پور با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر اقشار مختلف مردم استقبال خوبی از فناوری های نو در عرصه های مختلف ارتباطات داشته اند اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به بحث زیر ساختها توجه خوبی نشان داده شده و با ظرفیت ‌IP 500 گیگا بیت بر ثانیه پاسخگوی بسیاری از نیازهای جامعه برده ایم.

وی با بیان اینکه در انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی بصورت یکپارچه و بر خط تمامی حوزه ها با یک مرکز در ارتباط بودند افزود: اجرای چنین طراحی نشان از قدرت پردازش و تبادل اطلاعات بالا دارد که مدیران همواره باید از این یکپارچگی و اشتراک گذاری اطلاعات برای پیشبرد اهداف سازمانی استفاده کنند

 وزیر ارتباطات ادامه داد:در قانون برنامه پنجم توسعه توجه خوبی به شبکه ها، یکپارچه سازی و اشتراک گذاری اطلاعات شده است که در واقع قدرت ملی را می توان با بحث یکپارچگی اطلاعات نشان داد.

وی با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در ایران که  46/9 است اذعان داشت: هم اکنون از هر 100 نفر در کشور 47 نفر از اینترنت استفاده می کنند و در بحث آمادگی الکترونیکی نیز طی چند سال اخیر سازمان ها این توان را پيدا كردند تا خدمات را علاوه بر اشتراک گذاری داخلی بین خود اعضا به مردم نیز ارائه دهند که نیازمند توجه بیشتر به این امر هستیم.

وی هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود به ناامن بودن فضای اینترنت برای ارائه و نگهداری اطلاعات با ارزش، جدی و ذی قیمت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات راهکاری برای نگهداری و حفظ اطلاعات ذی قیمت است که کارهای این شبکه امن پایدار و با ظرفیت به خوبی پیش رفته و در سه مرحله اصلی از جمله ایجاد مراکز داده داخلی به نتیجه رسیده و اجرایی می شود.

وی در پایان به بحث دور کاری در سازمان ها و دستگاههای دولتی اشاره نمود و گفت: بحث دور کاری در دولت دهم مطرح شد که یک حرکت انقلابی بود اما به دلیل عدم آمادگی سازمان ها از داخل بطور گسترده و عمیق در کشور اجرا نشد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.