سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور حل بحران سوريه ؛

درخواست كمك کوفي عنان از روسيه

کوفي عنان خواستار کمک روسيه در حل بحران سوريه مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ کوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل طي سفري دو روزه به روسيه، خواستار کمک اين کشور براي پايان دادن به درگيري هاي سوريه مي شود.

 اين مذاکرات در زمان حساسي صورت مي گيرد، زماني که درگيري ها گسترش يافته اند و قدرت هاي جهان در پايان دادن به اين ناآرامي ها به بن بست رسيده اند.

براساس اين گزارش ، کوفي عنان زماني که طرح صلح خود درباره سوريه را مطرح کرد از روسيه به عنوان يک نقش آفرين اساسي ياد کرد و انتظار مي رود بار ديگر به نقش مهمي که روسيه مي تواند ايفا کند، بپردازد. اين در صورتي است که دو طرف سلاح هايشان را زمين بگذارند و به بحث درباره يک راه حل ديپلماتيک بپردازند.

پيش بيني مي شود در اين ديدار سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه بار ديگر به حمايت اين کشور از آنچه در ژنو بحث شد، اشاره کند. در کنفرانسي که چند هفته قبل در ژنو برگزار شد، گفته شد در صورتي که دو طرف سلاح هاي خود را کنار بگذارند، امکان دستيابي به يک راه حل ديپلماتيک وجود دارد. انتظار مي رود لاوروف در اين ديدار بر لزوم اقدام همتايان غربي خود براي اعمال نفوذ بر شورشيان سوري اشاره کند تا سلاح خود را زمين بگذارند.

برچسب ها: عنان ، سوریه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.