کرملين اعلام کرد ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه سه شنبه در مسکو با کوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب براي تحرک بخشيدن به طرح صلح او در سوريه، گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بخش مطبوعاتي رئيس جمهوري روسيه از ورود فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب به مسکو از روز دوشنبه براي گفتگو با ولاديمير پوتين در روز سه شنبه خبر داد.

اين منبع اعلام کرد پوتين در طول اين ديدار بر حمايت از طرح صلح کوفي عنان تاکيد خواهد کرد.

کرملين در بيانيه اي افزود: ديدگاه  روسيه بر اين اصل استوار است که اين طرح تنها مبناي پايدار براي حل وفصل مشکلات داخلي سوريه است.

عنان همچنين با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه ديدار خواهد کرد.

ديدار بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد  نيز براي هفته آينده از چين پيش بيني شده است. چين نيز مانند روسيه کشوري است که هرگونه قطعنامه اي را در شوراي امنيت عليه حکومت بشار اسد مسدود مي کند.

ديدار کوفي عنان از روسيه دومين ديدار پس از آن است که وي حمايت دميتري مدودف رئيس جمهور سابق روسيه را از ابتکار صلح شش ماده اي خود درباره سوريه در ديدار بيست وپنج مارس در فرودگاه ونکوور به دست آورد.

روسيه قاطعانه با هرشکلي از مداخله خارجي براي برکناري اسد و روي کارآمدن دولت انتقالي در سوريه مخالفت مي کند و عقيده دارد راه حل بايد از خود سوري ها و بدون مداخله خارجي باشد.
برچسب ها: پوتین ، عنان ، دیدار ، سوریه ، لاوروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار