سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس سياست خارجي:

ترس از سقوط علت حمايت سعودي‌ها از آل خليفه است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: علت تامين تسليحات و ارسال نيروهاي امنيتي توسط آل سعود به کشور بحرين، ترس از سقوط است.

حسن هاني زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمايت هاي همه جانبه رژيم آل سعود از آل خليفه گفت: ما شاهد يک انتقال انقلاب، از بحرين به عربستان هستيم و در حال حاضر عربستان در آستانه يک انقلاب مردمي بزرگ قرار دارد و با توجه به اينکه این دو کشور در منطقه داراي منافع مشترک و راهبردي بسيار زيادي هستند، نوعي هماهنگي بين حکومت آل سعود و بحرين وجود دارد.

وي اظهار داشت: اوضاع عربستان وخيم است و مردم در منطقه الشرقيه  در حمايت از انقلاب بحرين شعارهايي داده اند که نشان دهنده ي تاثير گذاري انقلاب بحرين در عربستان، به خصوص شيعيان اين کشور است و البته قيام مردم عربستان شامل همه ي اقليت ها مي شود و تمام گروه هاي قومي و ديني را در بر مي گيرد.

هاني زاده تصريح کرد: ايالات متحده تمام تلاش خود را براي سرپا نگه داشتن اين دو حکومت مستبد کرده و از هر اقدامي براي جلوگيري از سقوط عربستان و بحرين فرو گذاری نمی کند.

وي ادامه داد:‌ علت اين حمايت های آمریکا از حکومت های آل سعود و آل خلیفه به این دلیل است که بحرين پايگاه پنجم نيروي دريايي آمريکا بوده و عربستان نيز يک شريک راهبردي براي اين کشور محسوب مي شود، در نتيجه هر گونه نا امني و سقوط حکومت در اين کشور براي ايالات متحده گران تمام مي شود.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: انقلاب بحرين به عربستان کشيده شده و حکام عربستان در آینده ای نه چندان دور شاهد گسترش بیداری اسلامی در این منطقه خواهند بود.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: رژیم ، آل سعود ، تسلیحات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.