يک کارشناس مسائل سياست خارجی گفت: قيام مردمي عليه رژيم آل سعود در عربستان نه تنها براي اين کشور بلکه براي منطقه خاورميانه و جهان اسلام حائز اهميت است.

جواد منصوري کارشناس مسائل سياست خارجی در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سرکوب قيام مردم عربستان توسط رژيم آل سعود گفت: مردم مسلمان عربستان براي رهايي از دست دولت وابسته به آمريکا و غرب قيام کرده و اين انقلاب مردمي نه تنها براي مردم عربستان  بلکه براي منطقه خاورميانه و به تعبيري براي جهان اسلام حائز اهميت است.

وي در ادامه با اشاره به نارضايتي مردم عربستان از حاکمان آل سعود افزود: حاکمان رژيم آل سعود کوچکترين نيازهاي مردم اين کشور را برآورده نکرده،‌ در حالي که مردم مسلمان عربستان خواستار قانون، عدالت، اصلاحات گسترده و تغيير نظام ديکتاتوري پادشاهي هستند و براي بدست آوردن حقوق مشروع خود دست به قيام زده اند.

منصوري با اشاره به اينکه رژيم آل سعود کنترل اوضاع را از دست داده است، تصريح کرد: برخورد خشونت آميز و سرکوبگري نيروهاي امنيتي و نظامي رژيم آل سعود باعث شد تا خشم مردم شعله ور تر شده و لذا اين رژيم با سرکوب و کشتار وسيع، سعي در خاموش کردن قيام و انقلاب مردمي را دارد.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه تظاهرات و قيام مردم مسلمان عربستان ادامه خواهد يافت، خاطر نشان کرد: با وجود تمام فشارهاي اعمال شده از سوي رژيم آل سعود، مردم اين کشور در مبارزه خود عليه ستمگري و سرکوب مقاومت کرده و بر تحقق مطالبات و خواسته هاي مشروع خود تا سرنگوني رژيم آل سعود اعتراضات خود را ادامه خواهند داد./س3
برچسب ها: انقلاب ، عربستان ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار