سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا؛

برای نخستین بار کاراته بانوان طلایی شد

در نخستین روزاز یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در وزن منهای 50 کیلوگرم نسرین دوستی با برتری مقابل ژاپن به نخستین مدال طلای بانوان در این پیکارها دست یافت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران در این دوره از رقابتها که با شرکت 254 کاراته کا از 26 کشور در تاشکند ازبکستان و در رده سنی بزرگسالان آغاز شده است، نسرین دوستی در وزن منهای 50 کیلوگرم مبارزات خود را با پیروزی 6 بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد دوستی بعد از شکست این حریف در گام دوم کاراته کای مالزیایی را 4 بر یک برد تا در نیمه نهایی به مصاف حریفی از کره جنوبی قهرمان آسیا در سال 2011 برود . در مبارزه سوم دوستی موفق شد حریف خود را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کند و به فینال راه یابد.
در فینال دوستی نماینده ژاپن را با نتیجه 10 بر 3 شکست داد تا به نخستین مدال طلای تاریخ بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا دست یابد.
 
*چالاكي اولين مدال نقره را از آن خود كرد
همچنين در ادامه اين رقابت ها در وزن 55-  كيلو گرم فاطمه چالاكي  با شكست مقابل حريف ژاپني صاحب مدال نقره شد.
  فاطمه چالاكي كاراته كاي وزن 55-  كيلو گرم پس از اينكه در بازي اول توانست" تيشا آلاگاسان" از مالزي را پس ز تساوي  صفر بر 0 در وقت قانوني با راي داوران  شكست دهد، در گام دوم " شي جيانگ لي" از چين را 5 بر 1 مغلوب كرد تا در مبارزه سوم مقابل نماينده ويتنام دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو به برتري 5 بر يك برسد.
 چالاكي در فينال رو بروي كوباياچي از ژاپن قرار گرفت و به دليل 4 اخطاره شدن نتيجه را به حريف واگذار كرد و به مدال نقره اين وزن بسنده كرد./با




برچسب ها: کاراته ، بانوان ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.