سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 10:

نکوداشت 65 مسجد منطقه 10 برای ورود به ماه پربرکت رمضان

به مناسبت دهه نکوداشت و بهداشت مساجد، آیین غبارویی و آذین بندی 65 مسجد سطح منطقه برای استقبال از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، جوادسیفی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 10 با اعلام این خبر افزود: آیین نکوداشت و بهداشت مساجد یکی از سنت های حسنه ای است که هر ساله با همکاری ائمه و هیئت امنای مساجد و مشارکت شهروندان در دهه آخر ماه شعبان برای ورود به ماه پرخیر و فضیلت رمضان در مساجد اجرا می شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه در زمینه نقش و جایگاه مساجد مهمترین هدف برگزاری این دهه است که در خلال آن با بهره مندی از توان و ظرفیت های منطقه اقداماتی در زمینه حفظ حرمت، منزلت و قداست مساجد انجام می شود.

سیفی اظهار داشت: در راستای آراستگی و هویت بخشی به سیمای بصری شهر 6 مسجدسطح منطقه نورپردازی و ریسه کشی می شود همچنین نصب پروژکتور LED در 9 مسجد سطح منطقه، رفع نواقص و خاموشی مساجد و شستشوی نمای مساجد شاخص منطقه در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 10 اعلام کرد:‌ فضاسازی معنوی شهر و محلات از طریق نصب پارچه های رنگی در سطح معابر و میدان ها، نورپردازی و تبلیغات فرهنگی از طریق بنرها و تابلوهای تبلیغاتی در عرشه پل های عابر پیاده و رنگ آمیزی جداول منتهی به مساجد از دیگر فعالیت ها به منظور آماده سازی برای ورود به ماه ضیافت الهی است.

سیفی با تأکید بر ضرورت و اهمیت پاکیزه ساختن مساجد خاطر نشان کرد: یکی از آیین های ویژه تکریم مساجد در فرهنگ دینی و اخلاقی ضرورت نظافت و پاکیزگی برای حضور مؤمنان در مساجد، در ماه مهمانی خدا است که این امر هر ساله با همکاری شهرداری و مشارکت عمومی شهروندان محقق می شود و در این راستا به منظور تشویق و جلب مشارکت شهروندان و نهادینه سازی اجرای این سنت حسنه، در آیین نمادین مسئولان منطقه در تعدادی از مساجد منتخب حضور خواهند یافت./ز
برچسب ها: نکوداشت ، مساجد ، سیفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.