معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 10 از راه اندازی مسیر های ویژه دوچرخه سواری در منطقه 10 خبر داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرزاد اسکندی نژاد با بیان این مطلب و با تشریح اهداف اجرایی این طرح افزود: مزایای این طرح بر کسی پوشیده نیست و جزو بهترین روش ها در حوزه حمل ونقل است که احتیاج به انرژی فسیلی ندارد.
 وی تصریح کرد: با توجه به هدفمندی یارانه ها گران شدن بنزین و آلودگی تهران همه بر این باورند که دوچرخه سواری یکی از راه های اساسی حل مشکلات حمل و نقل در مباحث آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت فسیلی است.
 معاون حمل ونقل و ترافیک شهری منطقه عنوان کرد:  مشکلات زیادی بر راه اجرای طرح وجود دارد تراکم جمعیت،  عرض کم معابر،  وجود تقاطع های زیاد و وجود دسترسی های متعدد باعث می شود تا ایجاد مسیر های دوچرخه در منطقه مشکل پیدا کند.
 اسکندر نژاد درباره این طرح در منطقه اذعان داشت: مطالعات مسیر های دوچرخه سواری در منطقه از سال قبل شروع شده و امسال نیز در حال بررسی است مسیر های مثل خیابان شهید عرب،  رودکی و غیره پیشنهاد شده که باید روی آن  مطالعات زیادی انجام شود در صورتی که از طریق شهرداری مرکز تصویب شود اواخر امسال یا اوایل سال آینده سعی می کنیم چند مسیر دوچرخه در منطقه ایجاد کنیم.
 وی درباره فرهنگ سازی این طرح اعلام کرد: التبه هر طرحی نیاز به اطلاع رسانی دارد و در مورد این طرح نیز باید بگویم امکان ایجاد مسیر دوچرخه بستگی به همکاری مردم دارد وباید از اجرای طرح فرهنگ استفاده از دوچرخه ترویج شود در غیراین صورت حتی اگر این طرح از نظر فیزیکی در منطقه اجرا شود کارایی لازم را نخواهد داشت.
اسکندر نژاد خاطر نشان کرد: این طرح با هدف کاهش ترافیک،‌کاهش مشکلات مربوط به جای پارک و پارکینگ،  کاهش مصرف انرژی ، کاهش آلودگی های زیست محیطی،‌ کاهش مصرف انرژی،  صرف جویی اقتصادی،  کاهش ریسک تصادفات رانندگی،  افزایش سلامت مسافران و کمک به شبکه حمل ونقل عمومی اجرا می شود و جزو مزایای شهر شلوغ و پر ترددی چون تهران است./ز
برچسب ها: ترافیک ، معاون ، احتیاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار