سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمايي از سامانه‌ الكترونيكي صدور مجوز گردشگري/ راه اندازی تورهای گردشگری استانی ویژه ماه رمضان

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: روز شنبه سامانه صدور مجوز بند ب در موزه ملی ایران با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی می شود و از طریق این سامانه به بخش خصوصی و استانها برای صدور مجوز، تفویض اختیار داده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که عصر یکشنبه در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد، اظهار داشت: روز شنبه سامانه صدور مجوز بند "ب" در موزه ملی ایران با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی می شود. از طریق این سامانه به بخش خصوصی و استانها برای صدور مجوز و پروانه بهره برداری، تفویض اختیار داده می شود.
وی با اعلام اینکه دفاتر خدمات مسافرتی می توانند از ظرفیت ماه رمضان برای برگزاری تورهای گردشگری استانی به عنوان تورهای رمضان استفاده کنند، گفت: هماهنگ کرده ایم که مراکز تاریخی و دیدنی استانها تا بعد از افطار فعالیت خود را ادامه دهند.
وی با اشاره به تشكيل كميته‌هاي گردشگري استاني، كارگروه ملي حمايتي گردشگري در دولت و همچنين شوراي مشورتي گردشگري و فعال شدن كميته‌هاي تخصصي در زيرمجموعه‌ آن، يادآوري كرد: تمام اين اقدامات نشان مي‌دهد كه مسؤلان براي ورود 5 / 7 ميليون نفر گردشگر عزم جدي دارند.
معاون گردشگري كشور با اشاره به راه‌اندازي شبكه‌ تلويزيوني گردشگري در روز عيد فطر، بر لزوم ايجاد بازار بورس گردشگري و ضرورت راه‌اندازي شركت‌هاي هلدينگ گردشگري و همچنين تهيه‌ پكيج‌هاي معرفي خدمات آژانس‌ها تأكيد و اظهار كرد: از اين پس در صدور مجوز آژانس‌ها، ورود گردشگر به‌عنوان شاخص و اولويت در نظر گرفته مي‌شود. متقاضيان بايد حداقل 50 تور ورودي و 10 تور داخلي داشته باشند تا براي ادامه‌ كار انگيزه ايجاد شود.
جهانيان در ادامه گفت: ما براي جذب 5 / 7 ميليون نفر گردشگر در سال 91 ميثاق‌نامه‌هايي را با استان‌ها امضا و سهم آن‌ها را مشخص كرده‌ايم كه براساس آن، اعتبار مالي در نظر گرفته مي‌شود. همچنين ستاد ويژه‌اي براي جذب اين اعتبار در هريك از استان‌ها تشكيل مي‌شود تا از ظرفيت موجود براي ورود گردشگر استفاده شود.
معاون گردشگری کشور، به برگزاری تور آشنا سازی و جاذبه های گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون 13 تور آشناسازی با جاذبه های گردشگری ایران متشکل از توراپراتورها، اصحاب رسانه و فعالان حوزه گردشگری کشورهای خارجی برگزار شده است که این تعداد تا آخر سال به 20 تور آشناسازی خواهد رسید. جهانیان به رونمایی از شبکه گردشگری در عید فطر اشاره کرد و گفت: دفاتر خدمات مسافرتی پکیج هایی از توانمندیها، امکانات و تشکیلاتی که می توانند در بازارهای هدف و نمایشگاههای گردشگری ارائه دهند را برای معرفی آماده کنند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ستاد ویژه ای را برای جذب گردشگران و تعیین سهم هر استان از تعداد گردشگران ورودی تشکیل داده ایم. به عنوان مثال سهم استان فارس از 7 و نیم میلیون گردشگر خارجی ورودی به ایران در سال 91، 560 هزار نفر خواهد بود.
معاون گردشگري كشور همچنين از راه‌اندازي سه كميته‌ گردشگري جاده‌ ابريشم، درياي خزر و راه ادويه خبر داد و گفت: استان خراسان رضوي، دبيرخانه‌ي كميته‌ي جاده‌ ابريشم شده و هفته‌ي گذشته جلساتي را با سفارتخانه‌هاي كشورهاي مسير ابريشم داشته است. همچنين گيلان، دبيرخانه‌ كميته‌ گردشگري درياي خزر است كه با سفرا و وزراي كشورهاي حاشيه‌ خزر ديدارهايي را خواهد داشت.
وی يادآوري كرد: اين اقدام با توجه به تأكيد سازمان جهاني جهانگردي براي برگزاري تورهاي مشترك و همچنين با هدف تبادل گردشگر و ايجاد كميسيون‌هاي مشترك انجام شده است.
جهانيان در پايان سخنانش خطاب به تورگردانان گفت: انتظار داريم با توجه به فرارسيدن ماه مبارك رمضان، تورهايي را با عنوان گردشگري رمضان برگزار كنيد. ما هم با موزه‌ها هماهنگ مي‌كنيم تا امكان بازديد از آن‌ها پس از افطار فراهم باشد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.