رضوانی افزود: با حضور مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراسر كشور میثا‌ق‌نامه جذب گردشگر خارجی تدوین و هفت میلیون و 500 هزار نفر برای استان های مختلف هدفگذاری شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک وی گفت : مبنای تعیین سهمیه برای هر استان در این میثاق نامه، قابلیت های گردشگری طبیعی، معنوی، تاریخی و انسان ساخت و بهره مندی از زیرساخت‌های لازم بوده است.

رضوانی گفت : دفاتر خدمات مسافرتی، جاذبه‌های گردشگری، فعال بودن زیرشاخه‌های گردشگری همچون سلامت، مذهبی، طبیعت گردی، صنعتی و ورزشی در تعیین ظرفیت‌های تعیین شده تاثیرگذار است.

وی افزود : اتاق فكر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان مركزی نیز با عضویت اعضاء هیات علمی و اساتید دانشگاه و هنرمندان دارای مهر اصالت تشكیل شده است تا راهكارهای اساسی و موثری را برای تحقق این سهمیه در استان ارایه دهند.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: ارایه بسته كامل سوغات نقاط مختلف استان و ایجاد فروشگاه صنایع دستی در هتل ها از دیگر برنامه های این اداره كل برای جذب گردشگر خارجی است.

رضوانی افزود: سالانه چهار هزار و 188 گردشگر خارجی و 78 هزار و 950 گردشگر داخلی از جاذبه های گردشگری استان مركزی دیدن می كنند./س


برچسب ها: گردشگر ، جذب ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.