سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست هم اندیشی مطرح شد؛

توسعه توریسم در کشور عزم ملی می خواهد/ فعالیت 2900 آژانس گردشگری در زمینه خروج مسافر از ایران

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، از فعالیت 2900 آژانس گردشگری در زمینه خروج مسافر از ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اکبر غمخوار در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که عصر یکشنبه در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد گفت: بیش از 3 هزار دفتر خدمات مسافرتی در کشور فعال است که تنها 110 آژانس در زمینه تورهای ورودی گردشگری فعال هستند.
وی افزود: در ایران همه کارها از جمله رزرو اتاق، حمل و نقل و... را کارگزاران انجام می دهند. همچنین از آنجایی که بحث خروج گردشگر از کشور امری ساده است شاهدیم که 2 هزار و 900 آژانس در زمینه خروج مسافر از ایران فعال هستند.
غمخوار ادامه داد: ما همیشه در سخنرانی هایمان می گوییم که جزء 5 کشور یا 10 کشور برتر دنیا ازنظر جاذبه گردشگری هستیم اخیرا نیز که یکی از مسئولان گفته است ما جزو 5 کشور برتر دنیا هستیم. من مخالف این نیستم که جزء برترینها هستیم یا نه، اما باید گفت چقدر مردم ایران و مردم دنیا از این جاذبه ها اطلاع دارند و کجاست مسافری که علاقه مند باشد به ایران سفر کند.
غمخوار افزود: یکی از رسالتهای عمده ما اصلاح تصور ذهنی گردشگران در هنگام ورود به ایران است. باید ثابت کنیم 525 پورشه در سال گذشته فروخته شده است و ما در ایران خودروهایی مانند مرسدس بنز و پورشه داریم.
وی افزود: باید به جهانیان بگوییم از لحاظ امید به زندگی جزو برترینها هستیم اما متاسفانه برخی از مطبوعات داخلی به تصورات نادرست بیگانگان دامن می زند. به عنوان مثال اعلام می کنند که هنوز در ایران بیماری سالک از بین نرفته به همین دلیل گردشگران حاضر نیستند به جایی بروند که از نظر بهداشتی مشکل دارد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به تبلیغات گردشگری اشاره کرد و گفت: گاهی آنقدر بودجه برای تبلیغات صرف می کنیم اما یک دفعه در یکی دو سال هیچ خبری از تبلیغ جاذبه های گردشگری در رسانه ها نیست. فرآیند بازاریابی و تبلیغات در گردشگری نوسان دارد.
غمخوار به شرکت در نمایشگاه های بین المللی اشاره کرد و افزود: قرار بود که در 35 نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور داشته باشیم اما تنها برخی از آنها محقق شده است.
وی گفت: باید در همه نمایشگاه های جهان شرکت کنیم مانند نمایشگاه های کشاورزی، پزشکی و جاذبه های گردشگری را در کنار این نمایشگاهها و جشنواره ها تبلیغ کنیم.
غمخوار افزود: در همه جای دنیا برای تشویق گردشگری سالی به نام توسعه گردشگری نامگذاری می کنند ولی ما هیچ وقت نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم و متاسفانه در بسیاری از جاها ضد گردشگری عمل کرده ایم.
عضو انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران تذكر داد كه در اين نشست بايد مسؤول مربوطه در وزارت امور خارجه حضور مي‌يافت؛ ولي كارشناس اين بخش به جلسه آمده است، شايد حضور مسؤول مربوطه مي‌توانست به اعلام قول‌هايي منجر شود.
غمخوار همچنين درباره‌ي مشكلات ورود نسل سوم ايرانيان خارج از كشور كه گذرنامه‌ي ايراني ندارند، سخن گفت و افزود: سالانه از ميان 38 ميليون گردشگري كه به تركيه سفر مي‌كنند، چهارميليون نفر آلماني ترك‌تبار هستند كه جزو آمار گردشگران اين كشور نيز حساب مي‌شود. ما هم امكان بالقوه‌ي خوبي داريم. با توجه به اين‌كه در جلسات زيادي مطرح مي‌شود كه بايد با ايراني‌هاي مقيم خارج از كشور آشتي كنيم، بايد وزارت امور خارجه در اين‌باره تدبيري بينديشد.
وی با تاکید براین که باید در سفرهای خارجی نماینده ای از حوزه صنعت گردشگری حضور داشته باشد افزود: متاسفانه فعالان صنعت گردشگری کشور در مجامع بین المللی حضور ندارند در همه دنیا برای توسعه و ترویج گردشگری سالی را به نام یکی از شهرها یا جاذبه های دیدنی نامگذاری می کنند در کشور ما عزمی برای توسعه گردشگری دیده نمی شود.  
غمخوار تاکید کرد: اگر به دنبال بازارهای بزرگ و توریسم هستیم باید بسترهای زیربنایی و تاسیساتی و نیز زمینه های سرمایه گذاری را فراهم کنیم زمانی رونق گردشگری در کشور محقق می شود که منابع انسانی قوی امکانات بالقوه فراهم باشد برای تحقق این امر مهم حضور در نمایشگاه های بین المللی و رسانه ای و شناسایی بازارهای هدف امری ضروری به نظر می رسد باید اتحاد همگانی در راستا شکل بگیرد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.