سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير امور خارجه خبر داد

آمادگي ايران براي برگزاري نشست با معارضان سوريه

وزير امور خارجه گفت: ایران آمادگی دارد که با معارضان سوریه نشستی داشته باشد و معارضان را به ایران دعوت کند و شرایط لازم را برای گفت‌وگوی بین معارضان و دولت سوریه فراهم و تسهیل کند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي اكبر صالحي، صبح امروز (يكشنبه)  در حاشیه مراسم معارفه آیت‌الله محسن اراکی دبیر جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: در سوریه موضوع دارای حساسیت بسیاری است که اگر خدای نکرده اقدام درستی درباره سوریه صورت نگیرد کل منطقه به هم می‌خورد.

وی افزود: آقای کوفی عنان تاکنون با بی‌طرفی و عادلانه با این موضوع برخورد کرده و این موجب شده است که برخی کشورهای منطقه از این بابت ابراز نگرانی کنند که این جای تاسف دارد.

صالحی ادامه داد: علی‌رغم آن، حقایق دارد خودش را نشان می‌دهد و به نظر می آید در مجموع بشود گفت که نسبت به برون رفت بحران سوریه امید فراوان هست.

وزیر خارجه درباره اقدام عملی ایران در این راستا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که با معارضان سوریه نشستی داشته باشد و معارضان را به ایران دعوت کند و ما این آمادگی را داریم که شرایط لازم را برای گفت‌وگوی بین معارضان  و دولت سوریه فراهم و تسهیل کنیم.

وی افزود: در این راستا معتقدیم که موضوع سوریه باید به صورت سوری ـ سوری حل شود و هیچ چیزی از بیرون تحمیل نشود و هیچ حکومتی نباید از بیرون تحمیل شود و ما این را به طور کامل رد نمی‌کنیم و امیدواریم با همکاری بین ایران و سازمان ملل و برخی کشورهای منطقه این همکاری وسیع‌تر شود و در جهت حل مشکل سوریه قدم موثری برداشته شود.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.