سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعرهاي سهراب نقاشي مي شود

اشعار سهراب سپهري قابليت زيادي براي تبديل شدن به تابلوي نقاشي دارد.

مريم صاحب اختياري، هنرمند نقاش كشورمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در هنرهاي تجسمي به ويژه نقاشي مي‌بايست ايده هاي جديدي از سوي هنرمندان ارائه شود.

وي اظهار داشت: پرداختن به هنر و خلق آ‌ثار هنري با نگاهي جديد مي‌تواند باعث ماندگاري بيشتر آثار شود به عبارت ديگر آثاري كه با تاكيد بر اصالت هاي موجود در هنر ايراني با رويكردها و ايده هاي جديد خلق مي شود ماندگاري بيشتري را دارد.

صاحب اختياري كه ‌آثار نقاشي با الهام از اشعار سهراب سپهري و عكس هايي از طبيعت ايران خلق كرده است، گفت: زمانيكه عكس هايي از طبيعت ايران را ديدم احساس كردم اين عكس ها به اشعار سهراب سپهري نزديك است بنابراين بخش هايي از اشعار سهراب سپهري كه به عكس ها و مفهوم آن ها نزديك بود انتخاب كردم.

وي  اظهار داشت: نقاشي هايي را براساس اشعار سهراب و عكس هاي طبيعت ايران خلق كردم.

اين هنرمند نقاش كشورمان تصريح كرد: در حقيقت برداشتي كه از آن ها داشتم را با ارائه تابلوهاي نقاشي ارائه كردم.

صاحب اختياري در ادامه تصريح كرد: هنرمندان جوان مي‌توانند با ايده پردازي آثار بيشتري را خلق كنند.

وي گفت: در حقيقت به يك موضوع خاص بسنده نكنند و براساس آن آثاري را خلق كنند بلكه مي‌توانند با الهام از آثار ديگر هنرمندان در رشته هاي مختلف مجموعه اي را خلق كنند.

وي خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه براي هنرمندان جوان مي‌تواند فرصتي مناسب در جهت آشنايي بيشتر آن ها با شيوه هاي مختلف خلق اثر هنرمندان تجسمي و نيز تبادل نظر بيشتر آن ها (هنرمندان جوان) با پيشكسوتان عرصه تجسمي باشد.

صاحب اختياري درباره اهميت خلق آثاري برگرفته از اشعار شاعران نيز گفت: اشعار شاعران برجسته ايران همچون سهراب سپهري به نوعي تصوير يك اثر هنري است در حقيقت اشعار سهراب را مي‌توان به نوعي نقاشي دانست.

وي خاطرنشان كرد: شعرهاي اين شاعر برجسته كشورمان را مي‌توان به راحتي به تابلوي نقاشي تبديل كرد به عبارت ديگر اشعار سهراب قابليت فراواني براي به تصوير كشيدن دارد.

اين نقاش گفت: البته بسياري از شاعران ايران اشعاري به زيبايي تصوير دارند و با الهام از اشعار آنها مي‌توان تابلوهاي كم نظيري را خلق كرد.

وي اظهار داشت: پرداختن به موضوعات از اين دسته مي‌تواند همان ايده پردازي و نگاه ديگري داشتن به هنرهاي تجسمي محسوب شود ، فقط با كمي توجه بيشتر مي‌توانيم به اين ايده پردازي بپردازيم./ي2
برچسب ها: شعر ، سهراب ، نقاشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.