سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایش موفق نخستین ترانس کوره پاتیلی در فولاد خوزستان

نخستین ترانسفورماتور کوره پاتیلی ساخته شده در شرکت فولاد خوزستان با موفقیت آزمایش شد.

به گزارس خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این ترانسفورماتور که وظیفه ی حساسی در تامین برق کوره های پاتیلی برعهده دارد نخستین بار درکشور ساخته شده و دریک دوره ی آزمایشی صحت کارکرد آن مطابق نمونه خارجی به اثبات رسید.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد طی یک دوره بهره برداری آزمایشی پنجاه روزه بیش از 900 ذوب توسط این ترانس در واحد فولادسازی تولید شد که از نظر فنی توانایی کامل این دستگاه را در فرایند فولادسازی نشان می دهد.

عبدالمجید شریفی افزود : شرکت فولاد خوزستان یک شرکت پیشرو در بومی سازی فناوری فولادسازی در کشور است که همراه با افزایش تولید و اجرای طرحهای توسعه و بهره برداری موثر از آنها، بومی سازی فناوری و ساخت داخل را از رسالتهای اصلی خود می داند.

همچنین سیف اله آگاه مدیرپروژه ساخت ترانس کوره پاتیلی درشرکت فولادخوزستان نیز گقت : قدرت این ترانس 28 مگاوات و جریان اولیه آن 500 آمپر است که توسط ترانس به 46 کیلو آمپر افزایش می یابد، این دستگاه با هزینه ای معادل 9 میلیارد ریال طی شانزده ماه درشرکت فولادخوزستان ساخته شد و بومی سازی هر دستگاه آن پنج میلیارد ریال صرفه جویی ارزی دربردارد.

به گفته مهندس آگاه کوره پاتیلی در واحد فولادسازی کار متالوژی ثانویه یا آلیاژ سازی را انجام می دهد و این ترانس جریان مناسب را برای این منظور ایجاد می کند.

وی تاکید کرد :تکنولوژی ترانس با ترانس های بزرگ کوره ای تا 200 مگاولت آمپر یکسان بوده و پس از این تجربه ی موفق، ساخت ترانس های بزرگ کوره ای در کشور ممکن شده است و متخصصین بسیج سازندگی می تواننداز این پس نیاز کل صنعت فولادکشور را دراین زمینه تامین نمایند .

لازم به ذکر است ترانسفورماتور کوره پاتیلی یکی از مهمترین تجهیزات استراتژیک در صنعت فولادسازی است که تاکنون با مشکلات و هزینه هنگفت وارد کشور می شد و با تشدید تحریم ها تامین آن از خارج نیز قطع شد، اما اکنون با ساخت و آزمایش موفقیت آمیز آن توسط بسیج سازندگی شرکت فولاد خوزستان ، از انحصار سازندگان اروپایی و امریکایی خارج شد و در داخل کشور بومی سازی شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.