فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه است که سالانه 5 میلیون و 846 هزار تن انواع فولاد تخت تولید می‌کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،مرتضی طلایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه است که سالانه 5 میلیون و 846 هزار تن انواع فولاد تخت تولید می‌کند.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه افزود: سال 90 نسبت به سال 89 توانستیم 11 درصد رشد را در تولید تجربه کنیم که بر این اساس، امسال نیز تلاش داریم تا همین میزان رشد را در تولید شاهد باشیم.

وی ظرفیت نورد و گندله‌سازی فولاد مبارکه اصفهان را 7.5 میلیون تن در سال عنوان و تصریح کرد: همچنین ظرفیت احیای مستقیم 5 میلیون و 400 هزار تن، فولادسازی 5 میلیون تن، خطوط نورد گرم 5 میلیون تن و کارخانجات نورد سرد یک میلیون و 700 هزار تن در سال است.

به گفته طلایی، سهم فولاد مبارکه 45 درصد کل تولید کشور است که بر این اساس توانسته بیش از 330 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: 20 تا 25 درصد از تولید فولاد مبارکه به کشورهای دنیا از جمله کره، فرانسه، چین، بلژیک، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، تایوان، تایلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، کویت، امارات، انگلیس، هند، عربستان، مکزیک، یونان، ویتنام و پرتقال صادر می‌شود.

طلایی گفت: 73 پروژه در جهت بومی‌سازی اقلام مهم و استراتژیک در نواحی تولیدی فولاد مبارکه صورت گرفته است که در سال 90، حدود 50 مورد آن بومی‌سازی شده است. این در شرایطی است که 80 درصد نیاز فولاد مبارکه در داخل تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: چنانچه قطعه‌ای از خارج تامین شود، این تامین قطعه تنها برای یکبار خواهد بود، چراکه مهندسان ایرانی تلاش دارند تا با استفاده از روش مهندسی معکوس، این قطعه را در داخل بومی سازی کنند.

طلایی از صدور سهام ترجیحی برای 1700 نفر از کارکنان خبرداد و تصریح کرد: ارزش بازار شرکت بیش از 7600 میلیارد تومان است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار