سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع ضد آمريکايي در قاهره قبل از آغاز سفر کلينتون به مصر

تعدادي از شهروندان مصري در پايتخت اين کشور در اعتراض به سفر وزير امور خارجه آمريکا به مصر که قرار است از امروز آغاز شود، در برابر کاخ (العروبه) در قاهره تجمع اعتراض آميز برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اليوم السابع مصر ؛ در اين تجمع در دست حاضران پارچه نوشته اي ديده مي شد که بر روي آن به انگليسي از کلينتون با عنوان شيطان ياد شد و از وي خواسته شد تا به کشورش بازگردد و مردم مصر را رها کند .

 يکي از شهروندان مصري حاضر در اين تجمع هدف از برگزاري تجمع را رساندن اين پيام به  گوش مسئولان و رسانه هاي آمريکايي دانست که مردم مصر مخالف دخالت آمريکا در امور داخلي کشورشان هستند.

وي تجمع کنندگان را وابسته به گروه يا حزبي خاص در مصر ندانست و گفت: « حاضران در اين تجمع شهرونداني هستند که ديدار وزير امور خارجه آمريکا از مصر را نمي پسندند».

ديدار وزير امور خارجه آمريکا از مصر اولين ديدار يک مسئول عالي رتبه آمريکايي در پس از اداي سوگند محمد مرسي به عنوان رياست جمهوري مصر به شمار مي آيد.

در خبر ديگري از مصر نيز آمده است حزب مصري (الاحرار) در واکنش به سفر امروز هيلاري کلينتون به قاهره با صدور بيانيه اي از آمريکا خواست دخالت در امور داخلي مصر را رها کند و بيش از اين در پي افزايش اختلاف ميان گروه هاي سياسي مصر نباشد.



برچسب ها: مصر ، کلینتون ، قاهره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.