سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديده بان حقوق بشر : شبه نظاميان ليبي هنوز هزاران تن را در زندان هاي خود دارند

سازمان ديده بان حقوق بشر شنبه از مقامات ليبيايي خواست تدابير ضروري براي براي دراختيار گرفتن مسئوليت هزاران نفري که هنوز در زندان هاي شبه نظاميان قرار دارند ، اتخاذ کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ ديده بان حقوق بشر در بيانيه اي اعلام کرد شوراي ملي انتقالي حاکم بر ليبي نتوانسته است حدود پنج هزار زنداني که گروه هاي مسلح خارج از روال قضايي در اختيار دارند و برخي از آنان با شکنجه هاي شديدي مواجه هستند پس از پايان مهلت در اين خصوص، تحت مسئوليت خود بگيرند.

اين سازمان غير دولتي مستقر در نيويورک به قانوني اشاره مي کند که در مه به تصويب رسيد و براساس آن وزارتخانه هاي کشور و دفاع ليبي بايد تا دوازده ژوئيه همه طرفداران رژيم سابق که مجرميت آنان ثابت شود به دستگاه قضايي تحويل دهند.

اين بيانيه افزود:« اين زندانيان ( دراختياران انقلابيون سابق) و همچنين چهار هزار زنداني ديگر در زندان هاي تحت کنترل دولت بايد همگي تضمين داشته باشند که حقوق آنان رعايت شود.»

ديده بان حقوق بشر اعلام کرد:« هرگونه بازداشت خارج از قوانين از جمله بازداشت هايي که شبه نظاميان انجام مي دهند بايد اقدامي مجرمانه محسوب شود.»

اين سازمان از کنگره ملي عمومي که قرار است پس از انتخابات پارلمان اخير پارلماني کار خود را آغاز کند خواست تا به اين اقدامات پايان دهند و نظام قضايي واقعي را برقرار کنند.
برچسب ها: حقوق بشر ، لیبی ، زندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.