سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موج بیداری اسلامی به زودي سراسر عربستان را فرا خواهد گرفت

يك كارشناس سياست خارجي گفت: با گسترش اعتراضات در عربستان، موج بیداری اسلامی سراسر این کشور را فرا خواهد گرفت و پایه های قدرت آل سعود را متزلزل خواهد کرد.

مصطفي قوام كارشناس سياست خارجي در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به كشتار و بازداشت شيخ النمر و موج اعتراضات مردمی در شرق عربستان گفت: غرب و حكام مرتجع عربی تصور مي كنند كه خيزش اسلامي و اعتراضات مردمي قائم به يك فرد است اما در حقيقت مردم شیعه این کشور بيدار شده و موج بیداری اسلامی به عربستان رسیده است.

وي تصريح كرد: اقدامات آمريكا علیه ايران و عراق نشان داد که هرگاه آنها براي سركوب قيام هاي مردمي به ديكتاتورها كمك كرده اند اين عمل برخلاف خواست آنها به افزايش قواي مسلمانان و شكل گيري يك خيزش مردمي و اسلامي تبديل شده است.

قوام در ادامه افزود: اعتراضات مردمي در شرق عربستان، تنها مخصوص شيعيان نيست بلكه به سرعت درحال سرايت به ساير مناطق و در ميان ساير فرقه هاي شبه جزيره نیز است.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان خاطرنشان كرد: حمايت هاي آمريكا از آل سعود شاید بتواند حرکت بیداری اسلامی در عربستان را به آرامی به جلو ببرد ولي تغيير حاكميت در عربستان اجتناب ناپذير است و موج بیداری اسلامی تمام این کشور را در بر خواهد گرفت./س3


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.