سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری در اردوگاه انتخاباتی اصلاح طلبان

عبدالله نوری که یکی از تریبون های جریان امحاء طلبی در نزدیکی انتخابات است، بر زنده شدن جریان فتنه تأکید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، عبدالله نوری و خاتمی که از سوی رسانه ها به عنوان لیدرها اصلاحات برای ورود به انتخابات شناخته شده اند، این روزها حرف هایی می زنند که وفاق و حتی حیات اصلاحات را به شدت تهدید می کند.
نوری که پیش از این بر تشکیل اطاق فکر اصلاحات و طراحی و برنامه ریزی در سایه هم اندیشی در جمع دانشجویان حامی اصلاحات صحبت کرده و به این وسیله خود را به عنوان سر تیم محرک جریان های دانشجویی معرفی کرده بود؛ در یک اظهار نظر عجیب به بیداری جنبش سبز و لزوم وفاق اصلاحات با آن اشاره کرد.
در حالی که خاتمی برای ماندن در مختصات سیاسی کشور و کسب وجهه از رفته خود از همراهی جنبش سبز اعلام برائت کرده است نوری جدایی امحاء طلبان از جنبش سبز را یک اشتباه سیاسی نامید.
نوری حق داشت که به لزوم تشکیل یک اطاق فکر مشترک اصرار داشته باشد. گویی حضرت آقا اصلا توجیه نیست و نمی داند که اولا جنبش سبز از هم متلاشی شده و مدت هاست که زمین خورده است ثانیا در این شرایط نزدیکی به ایام انتخابات با این حرف ها به طور قطع نوری و حتی اطرافیانش مشروعیت و مقبولیت خود را نزد اذهان عمومی و نظام از دست خواهند داد. اگر چه اکنون هم در این مقبولیت کمی شک داریم.
البته جای تعجب نیست. زیرا برای تحریک جنبش های اپوزوسیون دانشجویی و راه انداختن غباری شور انگیز، اشاره به برکات فتنه برای امحاء طلب ها و تأکید بر وفاق با آن ممکن است راه گشا باشد اما کمترین تبعات آن از دست رفتن حیثیت سیاسی نوری و امثال اوست.
اذهان عمومی بی شک با شفاف سازی های انجام شده پس از مرگ فتنه و خونریزی ها و جنایات سران آن نسبت به گزیده شدن دوباره از این سوراخ هشیار است.
در واقع نوری کمی از قافیه عقب است. وقایع فتنه انگیز هجده تیر توانست مثل دملی چرکین باقی بماند تا در جریان 88 با ترکیدن آن فتنه را رقم بزند. اکنون از دملی که حاوی انرژی لازم برای یک فتنه دیگر باشد عملا خبری نیست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.