سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی غرفه بازیافت در بوستان رضوان منطقه 10

معاون اداره شهرداری منطقه 10 از فعالیتهای این اداره خبر داد.

  محسن مظفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: به منظور آشنایی شهروندان با مبحث بازیافت و محیط زیست غرفه اطلاع رسانی بازیافت در بوستان رضوان برگزار شد در این غرفه مسابقه ای با موضوع بازیافت برای کودان و بزرگسالان برگزار و در پایان بازدیدکنندگان غرفه بازیافت، کیسه مخصوص پسماند خشک و برشور آموزشی و کتابچه هائی با موضوع بازیافت توزیع شد.

وی ادامه داد: در راستای آشنائی شهروندان با انواع پسماند خشک و تفکیک این مواد از سایر پسماندها آموزشگران اداره بازیافت ناحیه نسبت به برگزاری کلاس آموزشی بازیافت در خانه سلامت هاشمی اقدام کرد این کلاس آموزشی به همراه توزیع کیسه مخصوص و بروشور آموزشی انجام شد.

مظفری در ادامه با اشاره به آموزش چهره به چهره خانوار در منطقه اظهار داشت: با توجه به اینکه در میان عوامل مخرب محیط زیست زباله یکی از اثرگذارترین آن هاست و با نگرش تخصص و مدیریت صحیح پسماندها می توان از عواقب زیست محیطی آن در امان بود و در راستای تحقق اهداف سازمان مدیریت پسماند مبتنی بر تفکیک پسماندها از مبدا نسبت به آموزش چهره به چهره شهروندان در محله هفت چنار  اقدام به عمل آورد و جهت همکاری هر چه بیشتر آنان بروشور آموزش در بین آنان توزیع شد.

معاون اداره بازیافت منطقه 10 عنوان کرد: تکنیکهای مختلفی در جهان برای تفکیک و جداسازی اجرای ترکیبی مواد زائد وجود دارد که اگر چنانچه مردم بیاموزند زباله ها و مواد زائد زندگی روزمره خود را از مبداء تفکیک کنند، در بهینه سازی و کاهش اثرات سوء زیست محیطی حاصل از دفن پسماندها موفق تر خواهیم بود از اینرو آموزشگران اداره بازیافت شهرداری نسبت به آموزش شهروندان مقابل غرفه هفت چنار آموزشی در بین آنان توزیع شد.

*جمع آوری بنرهای غیرمجاز از سوی اداره زیباسازی شهرداری منطقه

علی امرالهی معاون اداره زیبا سازی شهرداری منطقه 10 گفت: بنرهای غیرمجاز یکی از بزرگترین عواملی است که از سویی حقوق تبلیغاتی اصناف را تهدید و از سوی دیگر جلوه بصری شهر را به چالش می کشد در راستای جلب رضایتمندی شهروندان، و حفظ آراستگی نمای شهری این عملیات انجام شد.

وی اذعان داشت: با تلاش این اداره پاکسازی و امحاء دیوار نویسی های خیابانهای سطح منطقه انجام شد این فعالیت با هدف حذف آلودگی های بصور و آراستگی منظر شهری به پایان رسید.

امرالهی با اشاره به شستشوی نماهای شهری در منطقه تصریح کرد: از جمله مسائلی که موجب پیشرفت پلکانی شهر در دنیای مکانیزه امروزه می شود چهره و نمای درون شهری می باشد، تجمع آلودگی بر روی نماها موجب زشتی و از بین رفتن سطح نما می شود. بنابراین مسئولان و شهروندان هر چند وقت یک بار نسبت به پاکسازی نماها اقدام می کند و از آنجا که پیشرفت و توسعه شهر و حل مشکل ها و معضلات شهری زیباسازی با هدف آراستگی منظر شهری و حذف آلودگی های بصری نسبت به شستشوی نماهای شهری اقدام کرد.

معاون اداره زیباسازی شهرداری منطقه 10 از ابلاغ اخطاریه در خصوص تابلوهای غیرمجاز اظهار داشت: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد اصناف تجاری سطح محدوده و همچنین نظارت بر چگونگی نصب تابلو های تبلیغاتی اداره زیباسازی نسبت به ابلاغ 3 مورد اخطاریه به اصناف تجاری دارای تابلوی غیرمجاز اقدام کرد.

این اداره نسبت به اجرای عملیات شست و شوی کرکره ها و سایبان های خیابان امام خمینی(ره) اقدام به عمل آورد.

امرالهی در ادامه با اشاره به پاکسازی و شستشوی سایبانهای اصناف تصریح کرد: اصناف که محل رفت و آمد افراد جامع می باشند می بایست از نما و پاکیزگی مطلوبی برخوردار باشند. با توجه به روش های مختلفی که برای پاکسازی نماها وجود دارد با گشت مستمر و روزانه از سطح محدوده با هدف آراستگی منظر شهری و حذف آلودگی های بصری اداره زیباسازی نسبت به پاکسازی و شستشوی سایبان های اصناف و پلهای هوایی موجود در خیابان کمیل اقدام کرد.

معاون اداره زیباسازی شهرداری منطقه 10 اعلام کرد: از آنجا که پیشرفت و توسعه شهر و حل مشکل ها و معضلات شهری در گرو حرکت دو طرفه مسئولان و مردم است و تجمع آلودگی بر روی نماها، موجب زشتی و از بین رفت سطح نما می شود اداره زیباسازی منطقه با هدف آراستگی منظر شهری و حذف آلودگی های بصری نسبت به پاکسازی برچسب و پوستر از سطح محدوده اقدام کرد.

*فعالیت اداره ساماندهی شهرداری منطقه

محموداکبری رییس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 10 با بیان این مطلب موانع فیزیکی در سطح معابر می شود و نارضایتی شهروندان را به همراه دارد و با توجه به اخطارهای مکرر به اصناف جهت جمع آوری سد معبر با وجود عدم توجه به این اخطار اداره ساماندهی منطقه در راستای خدمت رسانی به شهروندان بدلیل رعایت نکردن بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها و اخطار و جمع آوری سد معبر اصناف متخلف واقع در خیابانهای سطح محدوده اقدام کرد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید و شستشوی کیوسکها عنوان کرد: کیوسکهای مطبوعاتی اگر چه از نظر مساحت حجم کوچکی دارند اما این کیوسکها با فروش مطبوعات روز یکی از مهمترین مکانهای ساماندهی، بازدید از کیوسکهای واقع در سطح منطقه می باشد این فعالیت به منظور رعایت موارد مربوط به عدم سد معبر، پرداخت عوارض کیوسک ها هر 3 ماه یکبار، حذف زوائد اطراف کیوسکها، رنگ آمیزی کیوسکهای سطح محدوده توسط متصدی هر 6 ماه، یکبار با استفاده از رنگ سفید و سبز مجاز و نظافت و پاکسازی انجام پذیرفت و برای کیوسکهای سطح محدوده که عوارض 6 ماهه دوم را پرداخت کرده اند اخطار صادر شد.

رییس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 10 ادامه داد: از فعالیت های اداره خرید و فروش مواد دخانی می باشد. مواد دخانی از کیوسکهای سطح منطقه جمع آوری شد. این فعالیت به منظور رعایت حقوق شهروندی نیز انجام شد.

وی درادامه با اشاره به بازدید از آرای کمیسیون بند 20 منطقه اعلام کرد: اداره ساماندهی، نسبت به بازدید از آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 و پلمپ واحد صنفی آرک سازی واقع در خیابان آطاهریان اقدام کرد این عملکرد به علت کنترل و همچنین اطمینان از رعایت مفاد رأی توسط اداره ساماندهی در سطح محدوده انجام شد. پس از بازدید و تعیین آراء مربوطه در موعد مقرر لازم الاجرا می باشد.

رییس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 10 خاطر نشان کرد: با تلاش اداره ساماندهی و به منظور رفاه حال شهروندان و همچنین سهولت در تردد شهروندان اداره ساماندهی نسبت به رفع سد معبر املاک تجاری خیابان خوش و رودکی اقدام کرد. در این عملیات موانع موجود از سطح گذر جمع آوری و به منطقه انتقال یافت./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.