سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهديدات موفاز دولت نتانياهو را با خطر فروپاشي روبرو کرده است

رهبر حزب کاديما و معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي تهديد کرد ظرف چند روز آينده از دولت بنيامين نتانياهو خارج مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الجزيره شائول موفاز تهديد کرد در صورتي که احزاب ليکود و کاديما ظرف چند روز آينده درباره تصويب قانوني مبني بر ضرورت خدمت نظامي يا غيرنظامي يهوديان مذهبي به توافق نرسند از دولت خارج مي شود.

الياس کرام خبرنگار اين شبکه در قدس در گزارشي با اشاره به درخواست موفاز از اعضاي حزب خود براي بررسي خروج از دولت ائتلافي به رياست بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در پي شکست مذاکرات با ليکود در خصوص تصويب قانون مربوط به الزام يهوديان مذهبي به انجام خدمت نظامي يا مدني گفت: به نظر مي رسد موفاز در پايان جلسه با اعضاي حزب خود آخرين فرصت را قبل از خروج از دولت ائتلافي به نتانياهو داده است.

موفاز گفت: اين جلسه براي دولت ائتلافي و نيز آينده اسرائيل بسيار مهم است. حزب به من مسئوليت داده است تا به مذاکرات ادامه دهم و درباره ادامه حضور در دولت يا خروج از آن تصميم گيري کنيم.

در ادامه گزارش آمده است: اعزام يهوديان مذهبي به خدمت نظامي بارزترين شرط موفاز براي پيوستن به دولت ائتلافي نتانياهو بود اما اختلاف بين ليکود و کاديما درباره مجازات مالي فراريان از خدمت و محروم کردن موسسه ها و دانشسراهاي ديني از بودجه هاي دولتي از جمله موانع موجود بر سر راه دستيابي آنها به توافق در اين خصوص به شمار مي رود.

الياس کرام در ادامه گزارش خود مي افزايد: در اين ميان برخي معتقدند اين بحران ساختگي است و موفاز و نتانياهو خودشان اين بحران را ايجاد کرده اند تا روند اوضاع را به سمت برگزاري انتخابات پيش از موعد سوق دهند تا راه بازگشت به عرصه سياست را به روي ايهود اولمرت نخست وزير سابق اسرائيل ببندند.

برچسب ها: اسرائیل ، موفاز ، نتانیاهو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.