دبير ارشد نشريه کهنه سربازان آمريکا در گفتگو با پرس تي وي تاکيد کرد نظام هاي حاکم در اروپاي غربي و کانادا خودکامه و مخالف آزادي بيان هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛‌ گوردون داف درباره افزايش اختيارات دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي و اجرايي آمريکا در استراق سمع و کنترل مکالمات تلفني و ارتباطات اينترنتي مردم گفت دولت آمريکا امنيت ملي را بهانه قرار داده است و تلاش مي کند به اين بهانه وارد حريم خصوصي مردم شود و آزاديهاي آنها را محدود کند. مسئله ديگر  اين است که هم اکنون آمريکا درگير مبارزات انتخاباتي است و نامزدها تلاش مي کنند با روشهاي مختلف جايگاه خود را در ميان مردم تقويت کنند.

بايد توجه داشت که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بر خلاف آنچه که در ظاهر مي گويد، طرفدار روابط مسالمت آميز با ايران است. حتي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه نيز گاهي به علت حرفهاي تندي که عليه ايران مي زند مورد انتقاد است.

بنابراين مي بينيم  که رئيس جمهور آمريکا مجبور است براي افزايش شانس خود براي پيروزي در انتخابات موضع گيريهايي کند که به مذاق اسرائيل خوش بيايد و در سياست داخلي نيز قوانيني را تصويب کند که به افزايش شانس او در انتخابات کمک کند.

 در کل مي توان گفت ما شايد ليبرالترين رئيس جمهور را در آمريکا داشته باشيم که مجبور است با فردي رقابت کند که اطلاعات من نشان مي دهد نماينده قدرتمندترين گروههاي قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان يافته و وال استريت است.

 بنابراين اوباما مبارزه اي دشوار پيش رو دارد. با همه محدوديتهايي که در آمريکا وجود دارد، بايد گفت آمريکا هنوز آزادترين کشور از نظر بيان ديدگاههاست زيرا اگر من در کانادا، آلمان، انگليس يا فرانسه بودم براي حرفها و ديدگاههايم بازداشت و زنداني مي شدم.

در کشورهاي معدودي در جهان افراد مي توانند آزادانه صحبت کنند و شايد آمريکا آخرين کشور آزاد در جهان باشد. حتي در اروپاي غربي و کانادا دولتها بسيار خودکامه هستند و آزادي بيان در اين کشورها وجود ندارد.  بنابراين آمريکا هر چه هم بد باشد هنوز آزادترين کشور از نظر بيان ديدگاههاست.

برچسب ها: غرب ، آمریکا ، آزادی بیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار