سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

بیش از پیش سیب بخورید

سيب، كم كالري، سرشار از آب و فيبر و هميار لاغري شماست، كلسترول و احتمال ديابت را نيز كاهش مي‌دهدسيب براي قلب مفيد است، به خوش اندام شدن شما كمك مي‌كند، كلسترول و احتمال ديابت را كاهش مي‌دهد،

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک سيب از سرطان پيشگيري مي‌كند و خلاصه اين كه خواص باور نكردني زيادي دارد.

هميار لاغري: سيب، كم كالري، سرشار از آب و فيبر و براي همين هميار لاغري شماست. در واقع خاصيت لاغركنندگي سيب مديون وجود فيبري به نام پكتين است. اين فيبر حلال باعث ايجاد سيري مي‌شود. علاوه بر اين، فيبر پكتين در زمان گوارش غذا جذب چربي‌ها و قندها را كاهش مي‌دهد و باعث دفع بهتر مي‌شود. براي همين تجمع چربي‌ها را كاهش مي‌دهد.

متخصصان توصيه مي‌كنند سيب را قبل از غذا و بويژه قبل از شام يا عصر ميل كنيد. توجه داشته باشيد پوست سيب حاوي بيشترين ميزان فيبر است. توصيه مي‌كنيم سيب‌ها را با پوست ميل كنيد.

خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي‌دهد :سيب به دليل داشتن آنتي‌اكسيدان‌ها و بويژه پُلي فنول‌ها تأثير مثبتي در برابر برخي سرطان‌ها مثل سرطان ريه و كولوركتال دارد. نتايج يك پژوهش آلماني كه سال 2008 روي حيوانات آزمايشگاهي انجام شد نشان مي‌دهد مصرف روزانه آب سيب (بدون افزودن شكر و مواد نگه‌دارنده) يا مصرف يك يا چند عدد سيب در روز از ابتلا به سرطان كولوركتال يا سرطان ريه پيشگيري مي‌كند.

ميزان كلسترول را كاهش مي‌دهد :اين خاصيت سيب به دليل عملكرد فيبرها و آنتي اكسيدان‌هاي موجود در آن است. اصلي‌ترين فيبر موجود در سيب يعني پكتين در زمان گوارش غذا سرعت جذب چربي‌ها را كاهش مي‌دهد. در واقع فيبرها چربي‌ها را محبوس مي‌كنند و باعث مي‌شوند اين چربي‌ها با مدفوع دفع شوند.اثرات آنتي اكسيداني و ضدالتهابي فلاوونوئيدهاي موجود در سيب، ميزان كلسترول بد خون را كاهش مي‌دهد و از ابتلا به بيماري‌هاي مربوط به كلسترول مانند آترواسكلروز پيشگيري به عمل مي‌آورد. براي بهره‌مند شدن از اين خاصيت سيب مي‌توانيد روزانه آب سيب بدون شكر و مواد نگه‌دارنده ميل كنيد يا اين كه هر روز 2 عدد سيب بخوريد.

براي قلبتان مفيد است: سيب سرشار از پتاسيم است و سديم كمي دارد، براي همين با فشار خون بالا مقابله مي‌كند، جريان خون را بهتر كرده و رگ‌ها را در وضعيت بهتر و سالم‌تري نگه مي‌دارند.

توجه داشته باشيد آنتي‌اكسيدان‌هاي سيب بيشتر در پوست آن وجود دارد. بنابراين توصيه مي‌كنيم سيب را به‌طور كامل و با پوست بخوريد. براي سلامت قلبتان روزانه 2 عدد سيب نوش جان كنيد.

خطر ابتلا به آسم را كاهش مي‌دهد: مصرف مرتب سيب در طولاني مدت خطر ابتلا به بيماري‌هاي دستگاه تنفسي را كاهش مي‌دهد. سيب حاوي ميزان قابل توجهي پُلي فنول است كه همراه منيزيم و امگا 3‌ها جزو قوي‌ترين ضدالتهاب‌ها خواهند شد. اين تأثير ضدالتهابي سيب با آسيب‌هاي وارد شده به ناي مقابله مي‌كند./س

برچسب ها: سیب ، سرطان ، پکتین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.