سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

903مركز روزانه از معلولان كشور نگهداری می کنند

مدیركل دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشكی سازمان بهزیستی كشور گفت: 903 مركز روزانه نگهداری معلولان در كشور فعال است

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد:
زهرا نوع پرست در حاشیه برگزاری همایش كارشناسان مسوول مراكز غیردولتی روازنه توانبخشی كشور که در درشهركرد برگزارشد افزود: هم اكنون 34هزار معلول و توان خواه در این مراكز به صورت روزانه و حرفه آموزی نگهداری می شود.
وی گفت: در این مراكز بیشتر بر حرفه آموزری و آموزش توان خواهان سرمایه گذاری می شود تا بتوان برخی مشكلات این قشر را مرتفع كرد.
نوع پرست افزود: معلولیت توان خواهان در سه ردیف ضعیف،‌ متوسط و شدید طبقه بندی می شود كه در این مراكز روزانه بیشتر سرمایه گذاری بر روی معلولان با نسبت معلولیت متوسط و كم است
مدیركل دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشكی سازمان بهزیستی كشور در ادامه، راه اندازی و فعال سازی مراكز روزانه در شهرستان های كوچك را از اولویت های این دفتر در سالجاری عنوان كرد.
وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری اوتیسم دریكی از استان های كشور درسالجاری به صورت پایلوت گفت: كودكان اوتیسم پس از شناسایی به یكی از مراكز حرفه اموزی روزانه مراجعه و آموزش می بینند.
نوع پرست افزود: در اجرای برنامه های مراكز روزانه در كشور خانواده محوری یكی از اولویت های برنامه هاست كه بتوان در فرآیند آموزش خانوادها را نیز مشاركت داد.
وی تعداد مراكز حرفه آموزی در كشور را 209 مركز و تعداد كارگاه های حمایتی و تولیدی وابسته به سازمان بهزیستی را 62 كارگاه عنوان كرد.
مدیركل دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشكی سازمان بهزیستی كشور از افزایش 1.5 درصدی اعتبارات بخش توانبخشی سازمان در سالجاری خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبارات حوزه توانبخشی بهزیستی 17 میلیارد ریال بود كه امسال این میزان به 30 میلیارد ریال افزایش یافت.
همایش دوروزه كارشناسان مسوول مراكز غیردولتی روازنه توانبخشی كشور با حضور كارشناسان مراكز روزانه توانبخشی كشور و نماینده معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در شهركرد در حال اجراست./س
برچسب ها: مرکز ، نگهداری ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.