سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار گزارشات استنادی نشریات ایرانی نمایه شده در ISI توسط SID

رئیس مرکز اطلاعات علمی از انتشار گزارشات استنادی نشریات ایرانی نمایه شده در پایگاه استنادی ISI در سال 2011 خبر داد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی، مهندس صندوقدار با بیان این خبر افزود: در این گزارش وضعیت 66 نشریه ایرانی نمایه شده در ISI بر اساس ضرایب علم سنجی نظیر Impact Factor (IF) مشخص و رتبه بندی شده است.
 صندوقدار افزود: همچنین گزارش استنادی سالانه نشریات علمی دنیا (JCR) در سال 2011 توسط پایگاه استنادی ISI منتشر شده است.
 
 بر اساس این گزارش کلیه نشریات علمی در سراسر دنیا بر اساس ضرایب علم سنجی رتبه بندی شده و میزان اعتبار علمی آنها مشخص شده است. رئیس مرکز اطلاعات علمی ادامه داد: نشریهCA: A Cancer Journal for Clinicians با ضریب تاثیر (IF) 78/101 به عنوان صدر نشین فهرست نشریات علمی دنیا در سال 2011 می باشد. این نشریه در گزارش سال گذشته نیز با ضریب تاثیر (IF) 262/94 در صدر این فهرست قرار داشت.
 
در بین نشریات ایرانی نیز نشریه International Journal of Environmental Sciences and technology با ضریب تاثیر 051/3 دارای بهترین رتبه نسبت به سایر نشریات ایرانی می باشد. صندوقدار در پایان با بیان این نکته که متن کامل مقالات کلیه نشریات ایرانی حاضر در این فهرست به طور رایگان توسط تارگاه SID در دسترس کاربران قرار گرفته است خاطر نشان کرد: علاقمندان جهت نحوه و چگونگی دریافت گزارش استنادی JCR-2011 می توانند به تارگاه SID به نشانی www.SID.ir مراجعه نموده و یا از طریق پست الکترونیکی info@sid.ir اقدام نمایند. /عط
برچسب ها: نشریات ، ضریب ، مقالات ، استنادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.