سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصل 44 موتور محرك اقتصاد ايران

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: در راستاي اجراي اصل 44 در واگذاري شركت هاي دولتي به بخش غيردولتي هم زمان بايد بستري را براي مشاركت هرچه بهتر بخش غيردولتي در اجراي طرح ها و پروژه هاي كلان ملي فراهم ساخت.

حق شناس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اجراي پروژه هاي اقتصادي اعم از ساخت نيروگاه، پالايشگاه و... به دست بخش غيردولتي موجب پوياتر شدن اقتصاد كشور و جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي در اقتصاد كشور مي شود.
وي افزود: با توجه به بالا بودن پتانسيل اقتصادي ايران و داشتن بازار بزرگ اقتصادي اجراي اصل 44 را بهترين راهكار براي رشد اقتصادي هم در منطقه و هم در حوزه بين الملل است.
وي در ادامه گفت:‌ به طور مثال اگر سهم دولت در حال حاضر در حوزه اقتصادي 80 درصد باشد و سهم بخش غيردولتي 20 درصد باشد با اجراي كامل قانون اصل 44 مي توان رشد روزافزون بخش غيردولتي را شاهد بود كه اين امر باعث كاهش فشار اقتصادي از پيكره دولت مي شود.
وي به مهمترين موانع در اجراي اصل 44 اشاره كرد و افزود: نبود ساز و كار مناسب در جذب هر چه بهتر سرمايه گذاران و رقابتي نبودن اقتصاد و عدم شناخت كافي در فرهنگ جذب سرمايه گذار را مي توان از موانع اجراي اصل 44 عنوان كرد.
وي در پايان گفت:‌ حركت در راستاي افق چشم انداز برنامه بيست ساله، جذب سرمايه گذاران در حوزه اقتصادي و توليدي و ايجاد زيرساخت هاي مناسب اقتصادي به ويژه در مناطق آزاد و مشاركت هرچه بيشتر بخش غيردولتي در اقتصاد از راهكارهاي مناسب براي پيشبرد اهداف اقتصادي و پوياتر كردن اقتصاد ايران اسلامي است./ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.