سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا استیو جابز برای ساخت مک از یک تکنولوژی فرانسوی الهام گرفته بود؟

یک گزارش نشان می‌دهد که استیو جابز ایده ساختن مک را از یک مینتل ساده فرانسوی گرفته بود، او این منیتل را از هم باز کرد و سپس مک متولد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، همه ما گاهی اوقات تحت تاثیر افراد و موقعیت ها قرار گرفته و از انها ایده می گیریم حتی اگر نخواهیم اعتراف کنیم که افراد موثر زندگی مان چه کسانی بوده اند؟
همانطور که مارک زاکربرگ هرگز اعتراف نکرد که تحت تاثیر دکتر روثو چنگیرخان قرار گرفته بوده و لری پیج هم قطعا هرگز نمی گوید که به صورت ناخود آگاه از مورک و مایندی و رمان آخر جان لو کر الهام گرفته است.
اما رویتر اخیرا گزارش زیبایی منتشر کرده که نشان می دهد استیو جابز تحت تاثیر کشور فرانسه قرار گرفته بوده است. بله فرانسه، کشوری که نامش از سیب زمینی سرخ شده بلژیکی گرفته شده است.
مهندسی فرانسوی به نام جرارد تری،به رویتر گفته است: هنگامی که جابز به پشت یک مینتل فرانسوی محصول 1982 نگاه انداخت به شدت وسوسه شد تا این جعبه جادویی را از همباز کند و ببیند که این دستگاه چطور کار می کند.
احتمالا شما هم نمی دانید که مینتل چیست؟ مینتل محصول سال 1982 فرانسه و یک دستگاه واقعا جالب بود که فرانسوی ها آن را روی میزی در خانه خود می گذاشتند و با این جعبه شگفت انگیز چت می کردند!


البته این دستگاه در هیچ جایی به جز فرانسه کارایی نداشت و درواقع این دستگاه حیف شد زیرا بسیار جلوتر از زمان خود بود و کسی دقیقا ارزش آن را نفهمید. خیلی ها هم ادعا می کنند که این دوره تنها دوره ای بود که یک محصول فرانسوی توانست فراتر از زمانش قرار بگیرد.
خیلی مشخص نیست که جابز دقیقا چطور از این دستگاه الهام گرفته است ولی اگر درست به این دستگاه نگاه کنید و قوه تخیل قوی هم داشته باشید رد پای مک را می توانید به خوبی در آن ببینید.
شاید هم این ماجرا کمی خنده دار یا حتی غم انگیز باشد. چرا که مینتل هرگز از مرزهای فرانسه خارج نشد زیرا استادان فرانسوی سازنده آن اصرار داشتند این دستگاهباید تنها در یک اکوسیستم فروخته شود و علاقه به مطابقت دادنآن با موقعیت های محلی دیگر نداشتند.
البته عجیب است که جابز در سخنرانی های خود خیلی با احترام درباره مینتل صحبت نمی کرد. شاید می ترسید این رااعلام کند و پای حرفش بایستد که یک تکنولوژی فرانسوی که هیچ کس تا کنون آن را جدی نگرفته است ، الهام بخش او بوده است.

برچسب ها: استیو ، جابز ، الهام ، فرانسوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.