سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله LG به بازار OLED

شرکت LG که مدت‌هاست زیر سایه سامسونگ قرار گرفته است، قصد دارد در بازار نسل جدید تلویزیون‌ها از رقیب خود پیشی بگیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، LG که دومین سازنده بزرگ تلویزیون در دنیا محسوب می‌شود بر این باور است که فناوری OLED این شرکت نسبت به فناوری شرکت‌های دیگر در ساخت نمایشگر برتری دارد و این شرکت کره‌ای به یکی از پیشتازان تلویزیون‌های نسل آتی تبدیل خواهد شد.
رو سئوگ هو، نایب رئیس اجرایی بخش تلویزیون‌های LG می‌گوید: ما در مقایسه با سامسونگ کمی کند عمل کرده‌ایم و دیرتر به ارایه محصولات خود در بازار پرداخته ایم، اما وقتی حرف از فناوری OLED به میان می‌آید حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و با سرعت بیشتری می‌توانیم وارد این بازار شویم. من بر این باورم که شانس موفقیت ما در بازار تلویزیون‌های OLED از شرکت‌های دیگر بالاتر است.
تلویزیون‌های OLED برای پخش تصاویر به نور پس زمینه جداگانه نیازی ندارد و به همین دلیل بسیار باریک تر از تلویزیون‌های LCD است. این فناوری همچنین کیفیت تصویر بالاتری نسبت به فناوری‌های کنونی دارد و 20 درصد برق کمتری مصرف می‌کند.
یکی از محصولات OLED این شرکت کره‌ای یک تلویزیون 55 اینچی (140 سانتیمتری) است که فقط 16/0 اینچ برابر با 4 میلیمتر ضخامت دارد. این تلویزیون در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) سال میلادی جاری که در لاس وگاس برگزار شد بهترین محصول الکترونیکی لقب گرفت.
اما یکی از موانع پیش روی تولید کنندگان، کاهش هزینه ساخت پنل تلویزیون‌های OLED است، زیرا تولید انبوه این پنل‌ها هزینه بالایی دارد و در نتیجه تلویزیون‌های باریک OLED در حال حاضر کالای لوکس و گرانقیمتی محسوب می‌شود.
LG و سامسونگ فروش تلویزیون‌های OLED را از نیمه دوم سال 2012 به طور جدی آغاز کرده اند، اما قیمت برخی از این تلویزیون‌ها از 10 هزار دلار هم پا فراتر گذاشته است.
شرکت تحقیقاتی iSuppli پیش بینی کرده است که فروش جهانی تلویزیون‌های OLED در سال میلادی جاری 34 هزار دستگاه خواهد بود و تا سال 2015 حدود 2/1 میلیون دستگاه تلویزیون OLED در دنیا فروخته خواهد شد.
به گفته رو، آخرین نسل از فناوری تلویزیون‌های LG که OLED سفید نام دارد، به این شرکت اجازه می‌دهد با هزینه پایین تری به تولید انبوه پنل‌های تلویزیون بپردازد. این در حالی است که فناوری مشابه سامسونگ با نام «قرمز، آبی، سبز» گران تر و پرهزینه تر از فناوری LG است.
LG امیدوار است تا پایان سال 2012 در مجموع 30 میلیون دستگاه تلویزیون به فروش رساند که این میزان در مقایسه با سال میلادی گذشته 20 درصد بیشتر است. به پیش بینی LG، تلویزیون‌های 3D هم حدود 10 درصد از کل فروش این غول کره‌ای را به خود اختصاص خواهد داد.

برچسب ها: lg ، oled ، سامسونگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.