سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي؛

توجه به سلامت مادر، كودك و خانواده مهمترين اولويت وزارت بهداشت

معاون بهداشتي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت: توجه به سلامت مادران وکودکان و خانواده مهمترين اولويت امروز اين وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر مصداقي نيا در همايش روز جهاني جمعيت در علوم پزشكي تهران با اشاره به اقدمات دولت در سي سال گذشته و کنترل رشد جمعيت کشور گفت: امروز ديگر نيازمند کنترل نرخ زاد و ولد نيسيتم بلکه بايد به سمت برنامه هاي سلامت محور برويم.
وي با بيان اينکه سلامت مادران و کودکان و به عبارتي سلامت خانواده، محور فعاليت وزارت بهداشت است افزود:در کنترل جمعيت اعتقاد داريم که هر خانواده به تناسب شرايط خود مي تواند تعداد فرزندان را نتخاب کند و اين موضوعي شخصي است و زياد يا کم شدن جمعيت به سياستهاي کلان کشوربستگي دارد.
مصداقي نيا افزايش سن ازدواج را از عمده ترين دلايل کاهش جمعيت دانست و گفت: نکته اي که نبايد از آن غافل شد کيفيت جمعيت است و بر اين اساس وزارت بهداشت سياست برنامه هاي خود را روي سلامت خانواده متمرکز کرده است.
در ادامه وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در پيامي به اين همايش با تقدير از فعاليت همه فعالان عرصه بهداشت مادران پيشنهاد کرد روز جهاني جمعيت به نام روز جهاني سلامت جمعيت تغيير نام يابد تا نظام سلامت به سمت حفظ سلامت افراد بشر برود.
دستجردي در ادامه اين پيام با اشاره به تلاش هاي نظام سلامت کشور و کاهش مرگ و مير مادران و کودکان در کشور از 358مورد به 105 مورد در هزار آورده است: بهره گيري از خدمت بهداشتي مناسب ، قبل و از ابتداي تولد حق همه کودکان است و اميد است همه كشورها فارغ از مسائل سياسي در اين جهت تلاش كنند./عط
برچسب ها: سلامت ، خانواده ، مرگ و میر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.